روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 23376
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 16 آبان 1400 - 17:19 | | ارسال توسط :
عضو اتاق بازرگانی تهران:

قیمت‌گذاری دستوری را متوقف کنید!

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است تا زمانی که بازار سرمایه راهی برای مقابله با قیمت گذاری دستوری پیدا نکند، حمایت از سرمایه‌گذاران عملا ناممکن است.
قیمت‌گذاری دستوری را متوقف کنید!

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،عباس آرگون ، اظهار کرد: با وجود آنکه اقتصاد ایران در سال‌های گذشته با تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های اف ای تی اف مواجه بوده و همین موضوع راه برای بسیاری از فعالیت‌ها محدود کرده است، اما در عین حال برخی تصمیمات غلط داخلی نیز خود در به وجود آمدن شرایط فعلی مزید بر علت بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر اصلاحات اساسی در اقتصاد ایران رخ ندهد، لغو تحریم‌ها نیز گره‌گشا نخواهد بود، توضیح داد: هر چند کنار رفتن تحریم‌ها دست ما را در بازارهای بین‌المللی باز خواهد کرد اما در عین حال تا زمانی که ما مبانی لازم را برای بهبود زیرساخت‌های اقتصادی کشور فراهم نکنیم، تاثیرات مثبت نیز کوتاه مدت خواهند بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اقتصاد کشور باید به سمت حمایت از تولید حرکت کند، بیان کرد: این حمایت نمی‌تواند تنها به عرصه شعار محدود بماند. در سال‌های گذشته بارها حرف از تولید شده اما در عمل بسیاری از وعده‌ها محقق نشده‌اند. تداوم این شرایط به فرار سرمایه منجر خواهد شد.

آرگون افزود: سرمایه ذاتا آماده فرار است، یعنی هر جا که احساس نا امنی یا عدم اطمینان نسبت به آینده وجود داشته باشد، صاحب سرمایه ترجیح می‌دهد پول خود را از آن عرصه خارج کند. متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد انتقال سرمایه قابل توجهی به خارج از کشور بودیم و اگر این روند اصلاح نشود، فرایند خروج سرمایه از اقتصاد ایران ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ایران سفته بازی و دلال بازی از تولید سود بیشتری دارد، اظهار کرد: در شرایطی که تولیدکننده مجبور است هر روز با مالیات و تامین اجتماعی و نظام بانکی درگیر باشد، برخی افراد با خرید و فروش در بازارهای مختلف پولی قابل توجه به جیب می‌زنند و ما در سیاست گذاری‌ها باید این فرایند را تغییر دهیم.

آرگون خاطر نشان کرد: بخش خصوصی هر جا که امکان حضور یافته از خود عملکرد قابل قبولی به ثبت رسانده و باید در تصمیمات آینده نیز به این بخش سهم بیشتری داده شود. قیمت گذاری دستوری یکی از اصلی‌ترین معضلاتی است که تولیدکنندگان با آن مواجه بوده‌اند. ما از سازمان بورس درخواست اقدامی سریع در مقابله با قیمت‌گذاری دستوری را داریم تا در کنار حمایت از سرمایه گذاران، تولید نیز به شکلی واقعی رونق را تجربه کند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.