روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 41955
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 10 تیر 1402 - 17:51 | | ارسال توسط :

لاوروف: ایده‌های غرب درباره چگونگی پایان دادن به بحران اوکراین شیزوفرنی است

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد پایان دادن به جنگ در اوکراین از طریق «دیپلماسی و مذاکره»، گفت چنین صحبت‌هایی در شرایطی که غرب پیوسته در مورد لزوم شکست روسیه در ابتدای امر تاکید دارد، عجیب است.
لاوروف: ایده‌های غرب درباره چگونگی پایان دادن به بحران اوکراین شیزوفرنی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس در مورد سخنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این اظهارات عجیب و غریب است. من هم شنیده‌ام.

لاوروف: تمام این حرف‌ها تقریبا همزمان با سخنان همین وزیر خارجه آمریکا، همان رهبران شورای امنیت ملی آمریکا و همان اعضای اتحادیه اروپا و گماشته‌های ناتو مطرح می‌شود که مرتب می‌گویند اوکراین باید اول در این درگیری پیروز شود و یک ضد حمله موفق را به سرانجام برساند و بعد آن موقع می‌شود مذاکره کرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: این یک وضعیت مرتبط با روان‌گسیختگی و اسکیزوفرنی است؛ آنها می‌گویند که همه چیز با مذاکره به پایان می‌رسد، اما ابتدا باید روسیه را شکست دهیم.

او همچنین به مبنایی که غرب می‌خواهد بر اساس آن مذاکره کند، اشاره کرد.

لاوروف خاطرنشان کرد: ایالات متحده به همراه اعضای ناتو و اتحادیه اروپا قاطعانه، مکرر و مصالحه‌ناپذیر اعلام کرده‌اند که تنها مبنای مذاکرات، فرمول انگشت‌نمای صلح ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهوری اوکراین) است که شامل ۱۰ بند می‌شود. یک سری چیزهای خنثی و بی‌اثر در آن هست، یا به عبارتی باید بگویم بی‌اهمیت.

او با بیان اینکه امنیت غذایی و انرژی از جمله این موارد است، گفت: معلوم نیست که چرا چنین چیزهایی در آن گنجانده شده‌اند. اینها همان چیزهایی هستند که با تحریم‌های غرب تضعیف شده‌اند. اما نکته اصلی در مورد چشم‌انداز معاهده صلح این است که ابتدا روسیه باید از مرزهای ۱۹۹۱ خارج شود، رهبری روسیه باید محاکمه شود و روسیه باید غرامت بپردازد. تنها پس از برآورده شدن این پیش‌شرط‌ها، صلح انجام خواهد شد. این‌ها چیزهایی هستند که غرب وقتی از نیاز به مذاکره و حل و فصل از طریق صلح صحبت می‌کند، در نظر دارد. این اختلال شخصیتی به هدایت صحیح موقعیت کمک نمی‌کند.

لاوروف گفت: آنطور که من می‌بینم، آنها سعی می‌کنند موقتا این درگیری را متوقف کنند و به نوعی به آتش‌بس دست یابند و زمان بخرند تا دوباره قوت نظامی اوکراین را تقویت کنند، زیرساخت های نظامی جدید ایجاد کنند و اوکراین را به تسلیحات دوربرد کشنده و جدید مجهز کنند. این سناریویی است که محققان سیاسی آمریکایی پیش می‌برند.

او به مقاله‌ای که اخیرا در مجله فارن افرز منتشر شده است، استناد کرد که «دقیقا این نوع سناریوها» را تبلیغ می‌کند. لاوروف در پایان گفت: عوام‌فریبی هرگز مانع دیپلماسی در دستیابی به اهداف معین نشده است، اما دیپلمات‌ها برای این کار هستند؛ تمایز برخی حرکت‌های ساختگی از واقعیت.

به گزارش بلتا، لاوروف همچنین جمعه در مراسمی به مناسبت روز استقلال بلاروس در سفارت بلاروس در مسکو گفت که غرب دوباره در تلاش است تا یک «ائتلاف نازی» را علیه مردمان اسلاو، علیه روسیه و بلاروس تشکیل دهد.

سرگئی لاوروف گفت: ما می‌بینیم که چگونه نازیسم اکنون با همدستی و حتی تشویق همسایگان غربی ما پدیدار می‌شود. در خانه مشترک ما اروپایی‌ها، همانطور که زمانی به نظر می‌رسید، آنها بذر نفرت، بذر برتری نژادی، بذر فرهنگ انکار و از جمله در مورد فرهنگ اسلاو را کاشتند. آنها آن را پنهان نمی‌کنند، بلکه آن را به سیاست عملی تبدیل می‌کنند، بناهای یادبود کسانی را که اروپا را آزاد کردند، تخریب کرده و به جای آنها برای جنایتکاران نازی مجسمه می‌سازند؛ کسانی مثل استپان باندرا، رومن شوخویچ و دیگران. کاری که غرب انجام می‌دهد و آن استفاده ابزاری از رژیم کی‌یف است، نمی‌توان چیزی جز تلاش دیگری برای تشکیل ائتلاف نازی علیه مردمان اسلاو، علیه روسیه و اکنون علیه بلاروس در نظر گرفت. این اساسا یک سیاست رسمی است.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که غرب نقاب‌های مدارا، حسن همجواری، خوش اخلاقی و انسان‌گرایی اروپایی را کنار گذاشته است. او تاکید کرد: هر آنچه که میان ما و اروپا از زمان استقلال بلاروس رخ داده است، از زمانی که روسیه مستقل شده است، فقط یک بازی، تظاهر و جبهه‌ای صرفا برای ترویج منافع خودخواهانه آنها بوده است. هیچ تمایلی برای ایجاد برخی فضاهای مشترک، ترویج ارزش‌های مشترک براساس برابری و احترام متقابل وجود ندارد. هیچ تمایل صادقانه‌ای در این زمینه وجود ندارد. همه قراردادهایی که منعقد شد، از بین رفت.

وزیر خارجه روسیه همچنین در مصاحبه با گروه رسانه‌ای رادیو و تلویزیون پرتغال گفت، صحبت با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بی‌معنی است زیرا او به طور مستقل عمل نمی‌کند.

او گفت: همه می‌دانند که زلنسکی به هیچ وجه چهره‌ای مستقل نیست. به او گفته می‌شود که چه کاری انجام دهد، کدام سیاست را دنبال کند. البته او در حالی که این دوره را طی می‌کند، بسته به وضعیت روز، بداهه عمل می‌کند. اما صحبت با او بی‌معناست.

لاوروف به جلسه تحت نظر کی‌یف در کپنهاگ اشاره کرد که در آن دیپلمات‌های غربی حضور داشتند. وزیر خارجه روسیه گفت: اکنون غرب گروهی از کشورها را که این روزها در کپنهاگ ملاقات کرده‌اند، آماده کرده است. کل گروه هفت. به علاوه، آنها کشورهای بریکس را طبیعتا بدون روسیه، عربستان سعودی، ترکیه و نمایندگان اوکراین دعوت کردند. چین دعوتنامه دریافت کرد اما از شرکت در این رویداد خودداری کرد و فکر کرد که این رویداد محکوم به شکست است و کاملا تنش‌آلود خواهد بود زیرا هدف اعلام شده آن اطمینان از تأیید فرمول صلح زلنسکی بود. این «فرمول» مستلزم تسلیم شدن و مجازات روسیه و همچنین غرامت از سمت ماست و ظاهرا مذاکرات صلح و توافق‌های صلح تنها پس از آن امکان‌پذیر می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.