روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37758
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 05 بهمن 1401 - 12:13 | | ارسال توسط :

لاوروف: غرب کشورهای میزبان ما را تحت فشار می‌گذارد

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که او به هر کجا که سفر می‌کند، غرب به دنبال آن است تا کشور میزبان را وادار کند تا رفتاری مطلوبِ ایالات متحده را نشان دهد.
لاوروف: غرب کشورهای میزبان ما را تحت فشار می‌گذارد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از سفر به پادشاهی اسواتینی (سوازیلند سابق) و گفت‌وگو با مقام‌های این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تعجب نمی‌کنم که هر کجا می‌روم همکاران غربی ما سعی می‌کنند هشدارهایی را صادر کنند و کشور میزبان را وادار به رفتاری کنند که برای آمریکایی‌ها مطلوب است.

لاوروف گفت: ما از موضع همه شرکای خود که در چنین شرایطی نه با دستورات قدرت‌های استعماری سابق و کسانی که اکنون می‌خواهند بر جهان تسلط داشته باشند، بلکه براساس منافع مشروع ملی هدایت می‌شوند، بسیار قدردانی کرده و به آن احترام می‌گذاریم. بسیاری از آنها از صحبت علنی در مورد آن ابایی ندارند.

وزیر خارجه روسیه افزود: ما نمی‌توانیم دوستان غربی خود را تغییر داده و آنها را مؤدب کرده و وادار به رفتار دموکراتیک کنیم.

به گفته این دیپلمات ارشد روس، غرب نگران است زیرا سلطه‌ای که در پنج قرن گذشته از آن برخوردار بوده است، با شکل‌گیری دنیای چند قطبی در حال از بین رفتن است. لاوروف گفت که مراکزی مانند چین، هند، ترکیه، مصر، قاره آفریقا و آمریکای لاتین را نمی‌توان نادیده گرفت و به آنها دیکته کرد که چگونه باید توسعه یابند.

او افزود: ما احساسات دردآور آمریکا و اروپا را درک می‌کنیم، زیرا ساختار روابط بین‌الملل در حال تغییر است و چند قطبی و چند مرکزی ایجاد می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.