روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 18338
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 23 خرداد 1400 - 15:00 | | ارسال توسط :

محسن رضایی: نسخه واحد اقتصادی در دولتم برای استان‌ها نوشته نمی‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و تحول از تهران نسخه واحد اقتصادی برای استان‌ها نوشته نخواهد شد، بلکه قطب‌های اقتصادی تشکل می‌دهیم.
محسن رضایی: نسخه واحد اقتصادی در دولتم برای استان‌ها نوشته نمی‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، محسن رضایی میرقائد عصرشنبه در گفت‌وگو با شبکه استانی خلیج‌فارس اظهارداشت:دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم؛ مناطق اقتصادی تشکیل می‌دهیم و به استان‌ها اختیارات و مسوولیت داده می‌شود.  

وی ادامه داد: سپرده‌های مردم استان‌ها باید در بانک‌های همان استان سرمایه‌گذاری شود نه اینکه ۴۰ درصد سپرده‌ها به تهران منتقل و در تهران تبدیل به ارزشود و ازکشور خارج شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است، بیان داشت: قرار نیست تهران سپرده‌های مردم را استثمار کند، با این نوع استثمار سرمایه‌گذاری پایان می‌دهیم.

رضایی معتقد است: زمان شعار تمام شده، بلکه زمان برنامه و اقدام است، دولت ما با کمک مردم هر استان، برنامه خاص آن استان را برنامه‌ریزی کرده و پیاده می‌کند، این طور نیست که فولاد از استان هرمزگان درجایی که مرکزهنرهای دستی ایران است، آور ده شود و آب آن خشک شود و هنرهای دستی آن از بین برود و آخر با مشکل مواجه شود.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: هرسرزمینی و استانی نسخه خاص خود را می‌خواهد، نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و مزیت‌ها و قابلیت‌ها و استعدادهای مردم هر استانی است.

رضایی افزود: دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها، قابلیت‌ها و توانایی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی در آن استان تهیه کرده و اجرا می‌کند.

وی عنوان کرد: برخی مسائل مثل یارانه برای همه استان‌ها عمومی است، اما برخی فعالیت‌ها خاص همان استان باشد به عنوان مثال فولاد در سواحل که نیاز به آب فراوان دارد به مرکز ایران منتقل شود و نزدیک معادنی نزدیک شود که بعدا با مشکل خشکسالی مواجه شویم، بنابراین در در دولت اقدام و تحول هراستانی اختیارات تصمیم‌سازی به همه استان‌ها داده می‌شود.

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری قیام فرهنگی اقتصادی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از سخنان خود ابرازداشت: هنر امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی این بود که همه ایرانیان را دور هم جمع کرد و با انسجام بخشیدن به اقوام وحدت ملی ایجاد کرد اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این دوسه دهه اخیر باعث شد که این توانایی بزرگ ایران در مقابل مشکلات ناتوان و بعضا خم شود.

رضایی با بیان این جمله که ما می‌خواهیم دوباره قیام کنیم و بر روی پای خود بایستیم و حرکتی را را از نو با دولتی نو آغاز کنیم، ابرازداشت: امام راحل در انقلاب اسلامی اقوام در استان‌ها را دور هم جمع کرد و انقلاب اسلامی به انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نه شرق و نه غرب نتوانستند جلوی ایران بایستند.  

وی ادامه داد: برای بار دوم امام همه استان‌ها و اقوام را دور هم جمع کرد و جنگ تحمیلی صدام حسین علیه ایران را که پنج استان ایران را اشغال و بیش از چهل پنجاه کشور پشت سر او بودند را با وحدت همه اقوام ایران، تمامی این کشورها را به زباله دان تاریخ فرستاد.

رضایی از انتخابات این دوره از ریاست‌جمهوری به عنوان انقلاب سوم یاد کرد و بیان داشت: با وجود رهبری فرزانه و حضور جوانان غیرتمند برای بار سوم، قیام فرهنگی، اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای زندگی‌های بهترو قیام برای تشکیل وحدت ملی انجام خواهیم داد.

وی گفت: در کشور شهروند درجه یک و درجه دو در کشور وجود ندارد و این طور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید بلکه سرنوشت صندوق‌ها با حضور جوانان و مردم همه اقوام ایرانی مشخص می‌شود.

قطب‌های اقتصادی در استان‌ها تشکیل می‌شود

این نامزد ریاست جمهوری افزود: برای زندگی بهتر و برای به‌زیستی برای سربلندی کشاورزان، کارگران، معلمان و بازرنشستگان، زدودن غم و غصه از چهره بهترین بهترین مردمان روی زمین و برای پیشرفت ایران همه باهم در انتخابات شرکت می‌کنیم.

رضایی عنوان کرد: همان‌طور که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در کنار هم بودیم این بار همه با هم حرکت می‌کنیم، دولت، قدرت و ثروت باید برای همه باشد.

وی ایجاد قطب‌های اقتصادی را یکی دیگر از برنامه‌های دولت خود عنوان کرد و اظهارداشت: به عنوان مثال ارتباطات اقتصادی آذربایجان شرقی با ترکیه، شمال عراق، ارمنستان می‌تواند یک تجارت عظیمی داشته باشد یا ارتباطات اقتصادی استان سیستان و بلوچستان با افغانستان، پاکستان و هندوستان و یا خوزستان با شمال خلیج فارس، کویت و عراق می‌توانند مبادلات اقتصادی عظیمی داشته باشند؛ بنابراین هرکدام از استان‌ها دارای ظرفیت‌های اقتصادی خاص خود هستند که می‎توانند به اندازه یک کشور تولید داشته باشند.

رضایی با اشاره به گستردگی و نقش مبادلات اقتصادی تک تک استان‌های کشور، افزود: سرزمین ۲۵ کشور اروپایی به اندازه یک استان در ایران است، و تمام ایران را تبدیل به کارگاه‌های اقتصادی خواهد شد به شرطی که همه مردم در این دوره از انتخابات به صحنه بیایند.

از ظرفیت‌ها جوانان و زنان استفاده می‌کنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و تحول، آزادی‌های اجتماعی در چارچوب قانون خواهد بود و اگر به جوانان اجازه فعالیت و آموزش بدهیم و توانایی‌ها و مهارت‌های آنان را بالا ببریم می‌توانیم به قله‌های موفقیت دست پیدا کنیم، دولت ما این تجربه را دارد که چگونه از جوانان ۱۸، ۱۹ ساله و از همه اقوام ایران استفاده کرده و کارهای مثل آزادسازی خرمشهر انجام داد.

رضایی با بیان اینکه ارزش بیرون کردن فقر، گرانی، بیکاری و تبعیض بیش‌تر از بیرون کردن سربازان صدام حسین بیشتر نیست، گفت: اقوام‌بازی‌ها، پارتی‌بازی باید از کشور باید بیرون برود، دولت اقدام وتحول با کمک مردم همه استان‌ها و حمایت‌های و سیاست‌های داهیانه رهبری این هدف را محقق می‌کند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف مهم چند خط و مشی داریم؛ اول اینکه استان‌داران دولت اقدام و تحول از میان مردم همان استان انتخاب می‌کنیم چون در هر قوم و استانی، مردان بزرگی هستند که مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

انتصاب‌های منفعت‌طلبانه در دولت اقدام و تحول جای ندارد

رضایی گفت: انتصاب‌های منفعت‌طلبانه در دولت اقدام و تحول جای ندارد، بلکه مجمعی از نخبگان در هر استان تشکیل می‌شود و براساس تخصص، توانمندی و خارج از هر باند،گروه و جناحی افراد متخصص انتخاب خواهد شد و طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی، به افراد در استان‌ها اختیارات داده می‌شود.

وی افزود: از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی به مدیران استان‌ها کمک می‌کنیم، استانداران و نمایندگان در اداره کشور منصوب‌الختیار نیستند اما هدایت می‌شوند و دولت اقدام و تحول با همه توان پشت سر استانداران قرار می‌گیرد.

این نامزد ریاست جمهوری، توجه به اقشار آسیب‌پذیر، معلمان و کشاورزان وحتی کارکنان دولت را ازبرنامه‌های دولت خود عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر یارانه ۴۵۰ ، ایجاد اشتغال و تولید در استان‌ها با حمایت دولت مرکزی ایجاد می‌شود.

مردم با ۱۰درصد آورده صاحب خانه می‌شوند

رضایی با بیان اینکه هزینه هر مترمربع ساختمان ۳.۵ تا پنج میلیون تومان است، گفت: یک منزل ۸۰ متری حداقل ۳۲۰ میلیون تومان هزینه دارد، هر فردی با هزینه ۳۰ میلیون تومان می‌تواند، خانه‌دار شود، وثیقه و ضامن برای دریافت وام هم لازم نیست من از بانک می‌خواهم که به این افراد ۹۰ درصد وام بدهد و خانه ساخته شده در وثیقه بانک قرار می‌گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در اجرای نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان هر فردی با ۱۰ درصد صاحب خانه می شود، ۹۰ درصد را دولت به متقاضی وام داده و سود را هم دولت پرداخت می کند و اگر نهضت مسکن راه بیندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن شامل در و پنجره‌سازی، موزایک و غیره راه می‌افتد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهارداشت: اجازه نمی‌دهیم نان قرضی، زباله‌گردی و کول‌بری برقامت بلند ملت ایران بنشیند و معتقدم حفظ کرامت انسانی و شاط و شادابی مهم‌ترین آروزی دولت اقدام و تحول خواهد بود.

رضایی اضافه کرد: مساله ازدواج جوانان، توسعه کسب وکارهای خانگی و پرداخت حقوق به زنان برای من مهم‌است، حقوق خانه دارای را رعایت می کنم، به همه زنان خانه دارای که ۶ ماه آموزش ببینند “سه ماه آموز ش فرزندداری و سه ماه سلامت و بهداشت” و دارای دو فرزند بیشتر باشند حقوق می پردازیم.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری و میاندوره‌ای پنجمین دوره خُبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور هم‌زمان ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.