روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37731
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 04 بهمن 1401 - 16:18 | | ارسال توسط :
وزیر آموزش و پرورش:

مدارس دنیا با شاخص آلودگی ۱۵۰ هوا، تعطیل نمی‌شوند/ بچه‌ها باید ماسک بزنند

وزیر آموزش و پرورش درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر درخواست تجدید نظر در تغییر شاخص‌های در نظر گرفته شده آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس، گفت: من شاخص‌های آلودگی هوا در دنیا را دیدم و کاری هم در این زمینه بچه‌های المپیادی ما انجام دادند و من بعد از آن موضع‌گیری کردم. در دنیا مدارس را به دنبال این شاخص آلودگی هوا (شاخص ۱۵۰) تعطیل نمی‌کنند. سلامت دانش آموز اولویت و اصل اول ما است اما نه اینکه با شاخص آلودگی ۱۵۰ تعطیل کنیم.
مدارس دنیا با شاخص آلودگی ۱۵۰ هوا، تعطیل نمی‌شوند/ بچه‌ها باید ماسک بزنند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،یوسف نوری در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی تاکید کرد: در دنیا تا وقتی شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ باشد، تعطیلی مدارس نداریم و من روز گذشته هم شاخص‌ها را رصد کردم که هنوز به ۲۰۰ نرسیده بودیم. این موضِع خود را ان شاءالله در هیئت دولت هم مطرح خواهم کرد؛ همانگونه که مقاله مطالعه انجام شده را به دکتر عین‌اللهی تقدیم کردم. در دنیا در موقعیت آلودگی هوای بنفش مقطع متوسطه را هم اصلا تعطیل نمی‌کنند و در دوره ابتدایی برخی جاها مدارس را تعطیل می‌کنند. کشورهایی نظیر مکزیک، فرانسه و … با گذر شاخص آلودگی از ۳۰۰ به بعد تعطیل می‌کنند.

نوری تاکید کرد: خواهش می‌کنم منابع علمی و تجارب دنیا را در این زمینه نگاه کنید و صرفا به بخش‌نامه سال ۱۳۹۷ هیئت وزیران در این حیطه اکتفا نکنید.

وی ادامه داد: البته بچه‌ها باید ماسک بزنند و رعایت کنند ولی نباید جریان تعلیم و تربیت به عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی تعطیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای آغاز طرح نهضت سوادآموزی سلامت برای دانش‌آموزان، بیان کرد: بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های کشور ما آموزش محور هستند که مرحله اول سواد و نسل اول است اما نسل دوم سواد، پژوهش محور است. نسل سوم سواد، عملکردی است که به دانشگاه‌ها و مدارس مبتنی بر عملکرد و کارآفرینی، دانشگاه‌های نسل سوم گفته می‌شود. نسل چهارم سواد نیز به معنای نمایش گذاشته شدن مسئولیت اجتماعی توسط افرادی است که سواد می‌آموزند.
 
نوری ادامه داد: در کتاب‌های درسی درباره سلامت، بحث‌های متعددی داریم اما به دلیل آن که دانش‌آموزان فقط از خواندن این درس‌ها نمره می‌گیرند، این مطالب در کتاب‌ها به جایی نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زمانی بررسی کردیم که میزان مصرف دارو سه برابر استاندارد جهانی بود؛ بنابراین باید کاری کنیم که دانش آموزان به سواد عملکردی برسند و مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه طب سنتی اصالت و هویت‌ دارد، تصریح کرد: طب سنتی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و توجه به طب سنتی باعث می‌شود دانش‌آموز با فرهنگ غنی کشور خود آشنا و پیوند داده شود.

نوری در خاتمه اظهار کرد: ظرفیت خوبی وجود دارد که برای معلمان و دانش‌آموزان و اولیاء به روش‌های روز، محتوای مناسب بر اساس ذائقه آن‌ها تولید کنیم. بیش از ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانش‌آموز پایه اول تا دوازدهم داریم، چهار میلیون نفر کودکستانی و ۲.۴ میلیون نفر معلم شاغل و بازنشسته داریم و به دلیل ارتباط با اولیای دانش‌آموزان، بستر بزرگی برای آموزش طب سنتی داریم. در شبکه شاد به صورت همزمان، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این شبکه استفاده می‌کردند و این نشان می‌دهد که آنجا هم بستر خوبی برای آموزش وجود دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.