روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 12282
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزش و تفریحات سالم تاریخ انتشار : 19 دی 1399 - 12:01 | | ارسال توسط :
در آیین رونمایی از نخستین پانتون بوت کامپوزیتی تولید کیش؛

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: توسعه اقتصاد دریا محور، راهبرد اصلی فعالیت شرکت های دانش بنیان در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اقتصاد دریا و تفریحات دریایی از راهبردهای مهمی است که در فعالیت شرکت های دانش بنیان در مرکز نواوری کیش بر آن تاکید شده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، غلامحسین مظفری در آیین رونمایی از نخستین پانتون بوت کامپوزیتی تولید شده در کیش با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت های دریا که در طول سال های گذشته از آن غفلت شده است اظهار کرد: پس از استقرار شرکت های دانش بنیان و مرکز نوآ<ری کیش یکی از راهبردها و استراتژی های تعریف شده اقتصاد دریا محور و تفریحات دریایی است که در این مرکز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بهره برداری از نخستین پانتون بوت کامپوزیتی تولید شده در کیش را حاصل گرانسنگ تجربیات شرکت های دانش بنیان در جزیره کیش برشمرد و افوزد: این قایق تفریحی با هدف توسعه گردشگری دریایی و اقتصاد دریا محور طراحی شده و امروز به عنوان نخستین قایق تفریحی کامپوزیتی تولید داخل در جزیره کیش رونمایی شد.

مظفری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و دولتمران کشور بر بهره گیری از ظرفیت های دریایی افزود: این قایق ساخت شرکت اسپید مارین کیش است که اولین نمونه در کشور محسوب می شود و با انعطافی که دارد علاوه بر دریا و آب های آزاد قابلیت استفاده دز ۶۰ دریاچه داخلی و دریاچه های آب شیرین پشت سدهای کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این شرکت در حال طراحی فرمت های جدید از این شناور است افزود: این قایق می تواند علاوه بر مصارف تفریحی و گردشگری پایه بسیاری از فعالیت های آینده در حوزه دریا باشد و حتی می تواند در این فرمت واحدهای اقامتی و شناور روی آب طراحی کند.

سعید حقدار مدیرعامل شرکت اسپید مارین کیش با اشاره به ساخت و طراحی کامل داخلی در این طرح اظهار کرد: طراحی و ساخت این شناور که اولین نمونه است توسط یک تیم ۱۰ نفره و در بازه زمانی ۶ ماهه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این قایق تا یک ماه آینده و با دریافت استانداردهای موسسه رده بندی ایرانیان و سازمان بنادر و دریانوردی به تولید انبوه خواهد رسید افزود: در نمونه اول به دلیل زمان مورد نیاز برای طراحی های اولیه مدت زمان ۶ ماه تولید کشید تا این شناور آماده بهره برداری شود اما برای سفارش هایی که گرفته ایم این بازه زمانی به ۴۰ روز می رسد.

وی با اشاره به اینکه این قایق کامپوزیتی که با هدف توسعه تفریحات دریایی و گردشگری ساخته شده است قابلیت حرکت در آب های آزاد، دریاچه ها و رود را دارد افزود: تمامی اجزاء این شناور به طور کامل تولید داخلی است و ما به این مسئله افتخار می کنیم.

حق دار هزینه این قایق را ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این قایق در حال حاضر بدون موتور ۳۵۰ میلیون فروخته می شود که یک سوم قیمت مشابه خارجی است.

وی با تقدیر از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش، مرکز نوآوری کیش و صندوق حمایت صنایع دریایی خاطر نشان کرد: این شرکت توانایی این شرا درارد که هر فصل یک مدل جدید از این شناور را طراحی و تولید کند.

 
گفتی است، در این نمونه جدید به دلیل وسعت سطح عرشه و عرض زیاد آن امکان بارگذاری بیشترفراهم شده و این قایق با ظرفیت پذیرش بالاتر و فضای گسترده تری که برای تردد روی سطح عرشه در اختیار گردشگران قرار می دهد ضمن افزایش رضایتمندی گردشگران از خدمات تفریحات دریایی، ایمنی بسیار زیادی هم دارد.

پیش از این قایق های تفریحی بیشتر از جنس فایبرگلاس بوده و با الگو برداری از نمونه های خارجی ساخته می شد، اما در این قایق تفریحی تمام بخش ها از جمله سایبان، عرشه، کنسول و بدنه با طراحی منحصر بفرد و ازجنس کامپوزیت ساخته شده است .این قایق ۳ و نیم متر عرض و ۸ و نیم متر طول دارد و تعبیه دو اسکی در زیر بدنه و افزایش سطح اتکای آن برآب سبب کاهش تکان های قایق در امواج و افزایش ایمنی آن می شود.

| منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.