روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 33180
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, یادداشت تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 - 9:00 | | ارسال توسط :

مدیریت کارآمد ضرورت نظم و ساماندهی در حمل و نقل عمومی

مدیریت کارآمد یکی از ضروری ترین اصول صیانت از حقوق هر سازمان و ارگانی است تا علاوه بر رسیدگی به امور سازمانی پرسنل خود از حقوق ذینفعان نیز صیانت کند.
مدیریت کارآمد ضرورت نظم و ساماندهی در حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی جزیره کیش که بنابر خاطرات محمدرضا یزدان پناه اولین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۶۸ بنیان گداری شده و آن روزها به نام ترافیک کیش از آن نام برده می شد در طی سال های مدیریت سرهنگ چنگیز میرفندرسکی دارای نظم و انضباطی ویژه ای بود که در کشور به عنوان یک برند شناخته شد.

برندی که نظم و رعایت قوانین فرهنگ ترافیکی در آن بعنوان یک اصل از سوی رانندگان به ویژه رانندگان شبکه حمل و نقل عمومی و مردم شناخته می شد و نام و آوازه آن سراسر کشور را درنوردیده بود.

اما در طی سال های اخیر با افزایش جمعیت و تغییرات مدیریتی پی در پی در بدنه سازمان از مدیریت کلان تا بخش های زیرمجموعه متاسفانه این فرهنگ نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده است که علاوه بر از بین رفتن نظم و انضباط از میان رانندگان حمل و نقل عمومی در کیش، باز گرداندن این فرهنگ به شدت کاری سخت به نظر می رسد.

مدت هاست که روسای پلیس در راهنمایی و رانندگی کیش تلاش می کنند تا با آموزش و اعمال قوانین به رانندگان متخلف فرهنگ بالا و زیبای ترافیکی گذشته کیش را به آن برگردانند اما از آنجا که بخش مهمی از حمل و نقل و تردد در کیش در بخش حمل و نقل عمران و خدمات کیش رقم می خورد و این بخش نیز در تاثیر از مدیریت های ناکارآمد دوره های مختلف ضربه های بسیاری را متحمل شده است گویا بازگشت به دوران طلایی فرهنگ حمل و نقل در کیشی سخت شده است.

کیش که قرار بود پایلوت بسیاری از رویدادها و رخدادهای کم نظیر و خوشایند برای خود وکشور باشد امروز از سوء مدیریت ها در رنج است.

اگر چه از مدیریت کنونی سازمان به واسطه اینکه تنها مدت زمان کوتاهی است در این مسند قرار گرفته است نمی شود انتظار معجزه داشت اما رها کردن بخش مهمی از مدیریت شهری کیش به نام حمل ونقل که مدت زمانی است بدون سرپرست و مدیر باقی مانده صحیح به نظر نمی رسد.

سرپیچی رانندگان تااکسی از ارائه خدمات به مسافران اگر چه بسیار ناراحت کننده و مذموم است اما بخش مهمی از این مسئله بی تردید به عدم وجود مدیر کارآمد در این بخش باز میگردد.

در روزهای اخیر شاهد بودیم که برخی از رانندگان تاکسی با عدم ارائه سرویس به مسافران قصد داشتند تا خواسته های خود را به مدیریت حمل و نقل اعلام کنند، خواسته هایی که البته می تواند به حق باشد، داشتن بیمه و تعمیرگاه در این شهر که کمتر شاهد وجود افراد متخصص در این حوزه هستیم خواسته به حقی است اما اینکه برای رسیدن به حقوق خود حقوق دیگران را زیرپا گذاشته و مردم را وجه المصالحه رسیدن به خواسته های خود کنند امر ناپسند است.

این اولین باری نیست که رانندگان تاکسی به این راهکار متوسل شده اند و مردم را بلاتکلیف و سرگردان در خیابان ها رها کرده اند تا حرف خود را به کرسی بنشانند اما بهترین راهکار برای عبور از این چالش داشتن مدیری کارآمد و توانمند است که با مدیریت درست و قاطعانه برای این مشکل راهکاری مناسب بیاندیشد ضمن اینکه انتخاب درست و گزینشی رانندگان که در سال های دور در جزیره کیش به صورت قانونمدارانه انجام می شد می تواند موثر واقع شود.

امروز حمل و نقل عمومی کیش که در کنار داشتن مدیری قاطع و توانمند و قوانین کارآمد برای گزینش رانندگان تاکسی نیازمند ابزار پیشرفتته و نوین کنترلی است.

دنیا هر روز به سمت استفاده از ابزارهای کارآمدتر در این حوزه می رود اما کیش که روزی به استفاده از پیشرفته ترین ابزار کنترلی و اجرای مقررات رانندگی و انضباط حاکم بر حمل و نقل عمومی آن شهره بود بسیار از روزهای اوج خود باز مانده است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.