روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32014
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 05 تیر 1401 - 9:12 | | ارسال توسط :
رئیس ستاد بحران کیش تاکید کرد:

مردم ضمن حفظ آرامش موارد ایمنی را رعایت کنند

رئیس ستاد بحران کیش در پی بروز زلزله 5.6 ریشتری در کیش که صبح شنبه 4 تیرماه در جزیره کیش روی داد از ساکنان و گردشگران درخواست کرد تا ضمن حفظ آرامش موارد ایمنی را رعایت کنند.
مردم ضمن حفظ آرامش موارد ایمنی را رعایت کنند

به گزارش روزنامه اخبار کیش، به دستور ستاد بحران روز گذشته تمامی ادارات دولتی و زیر مجموعه سازمان و بانک ها به غیر از سازمان ها و نهادهای امدادرسانی و عملیاتی تعطیل اعلام شد و رئیس ستاد بحران پس از نشست این ستاد که در دفتر مهندسی ترمینال جدید فرودگاه برگزار شد بر رعایت اصول ایمنی و حفظ آرامش از سوی شهروندان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی بازارها با تصمیم هیئت مدیره بازارها اعلام می شود تاکید کرد: بهتر این است که مردم در شرایط زلزله به بازارها مراجعه نکرده و تا حد امکان در فضای باز قرار بگیرند/

پورزادی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی آماده باش هستند افزود: برخی از کیشوندان در زمان وقوع زلزله و هنگام فرار دچار آسیب های جزئی شدند که به بیمارستان منتقل و درمان های لازم صورت گرفته است و تنها یک نفر در این حادثه به دلیل پرت شدن از طبقه سوم فوت کرد.

وی با بیان اینکه تمامی موارد ضروری مورد نیاز مردم اعم از خوراکی و آرد و سوخت به میزان کافی وجود دارد افزود: ظرفیت پذیرش بیمارستان بر اساس تریاژ است و سوخت نیز به میزان کافی وجود دارد به همین دلیل توصیه می شود مردم از ازدحام در پمپ بنزین ها اجتناب کنند.

پورزادی با اشاره به اینکه کمپ های اسکان به میزان نیاز در نظر گرفته شده است تا در صورت لزوم مردم به سادگی از آن ها  استفاده کنند از آمادگی کامل نیروهای آتش نشانی خبرداد و توصیه کرد در هنگام بروز حادثه و تا حد امکان در شرایط پس لرزه ها مردم در فضاهای مسقف قرار نگیرند

وی وضعیت آب و برق در منطقه آزاد کیش پایدار توصیف کرد و بر هوشیاری و حفظ آرامش در شرایط زلزله در راستای کاهش حوادث تاکید کرد.

سعید پورزادی افزود:  نظر دارو، مواد غذایی و ضرورت های مردم هیچ مشکلی نداریم، تمام شرایط مهیا است، هیچ جای نگرانی وجود ندارد و همانند گذشته اسکان در شرایط اضطراری آماده است.

پورزادی با تاکید بر اینکه مردم از فعالیت های هیجانی به خصوص در شبکه های اجتماعی اجتناب کنند افزود:  افرادی در شبکه های اجتماعی قصد به هم ریختن آرامش را داشته باشند از سوی مجموعه های امنیتی رصد می شوند و با آنها برخورد خواهد شد.

سعید پورزادی اظهار داشت: همکاری مجموعه رسانه ها در انعکاس صحیح اخبار و اطلاعات و همچنین تذکرات لازم به اشخاصی که مطالب کذب منتشر می کنند در چنین شرایطی ضروری است.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بحث اسکان را در نقاط مختلف پیش بینی کرده و سعی می کنیم فراتر از استاندارد عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی جوانب در نظر گرفته شده است و شناورها به میزان لازم و ضروری دردسترس قرار داررد خاطر نشان کرد: در صورتی که با کاهش پرواز مواجه شدیم، نسبت به افزایش پروازها با سازمان هواپیمایی پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.