روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 18825
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, بیمارستان تاریخ انتشار : 05 تیر 1400 - 17:40 | | ارسال توسط :

مرکز تهیه فرآورده‌های خونی در کیش تاسیس می‌شود

رییس بیمارستان کیش گفت: موافقت اولیه با صدور مجوز تاسیس مرکز تهیه فرآورده‌های خونی در این جزیره از سوی سازمان انتقال خون اخذ شده است.
مرکز تهیه فرآورده‌های خونی در کیش تاسیس می‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مصطفی نادعلی نژاد روز شنبه اظهار داشت: پیشتر موافقت اولیه تاسیس واحد خونگیری ثابت در این جزیره اخذ شده بود که به منظور تکمیل زیرساخت های اهدای خون و تامین نیازهای خونی بیمارستان سازمان انتقال خون کشور موافقت اولیه خود با تاسیس مرکز تهیه فرآورده های خونی نیز اخذ شده است.

وی اضافه کرد: ارتقا کیفیت خدمات درمانی، افزایش ایمنی در ارایه خدمات، ایجاد رضایت‌مندی برای بیماران و مراقبت از خون از جمله اهداف تاسیس این مرکز در جزیره کیش است.

نادعلی نژاد افزود: به صورت میانگین بیماران این بیمارستان در هر ماه نیازمند ۵۰ کیسه خون و ۲۰ کیسه فرآورده‌های خونی هستند و با توجه به فاصله این جزیره تا سرزمین اصلی و همچنین افق توسعه فعالیت های بیمارستان در راستای گردشگری سلامت تاسیس واحد خونگیری ثابت و مرکز استخراج فرآورده های خونی در دستور کار این بیمارستان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در مواقع عادی و حتی اضطراری نه چندان شدید با مشکل تامین خون مواجه نشده ایم اضافه کرد: اما هر بار که نیازمند پلاکت خونی باشیم حداقل باید یک روز منتظر باشیم تا از تهران، بندر عباس یا سایر نقاط کشور از طریق هواپیما به این بیمارستان پلاکت ارسال شود.

فعالیت بیمارستان کیش سال ۱۳۷۲ شروع شده و مرحله سوم این بیمارستان در سال ۱۳۹۲ افتتاح و ظرفیت بیمارستان از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت افزایش پیدا کرد.

این بیمارستان در جزیره کیش با هدف ارایه خدمت به بومیان، ساکنین و گردشگران تاسیس شده و از سال ۱۳۹۲ هدف و رویکرد آن  به سمت گردشگری سلامت با توجه به پتانسیل های بالقوه این جزیره پایه ریزی شد.

جزیره کیش در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده و ۴۴ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.