روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 11240
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 29 آذر 1399 - 7:10 | | ارسال توسط :
امام جمعه کیش:

مسئولان به وعده های خود مبنی بر کنترل قیمت ها عمل کنند

امام جمعه کیش در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر اینکه بیش از ۲۰۰ روز تا پایان عمر دولت باقی مانده است، گفت: این فرصت خوبی است تا حداقل طرح‌های شروع شده در این دولت، به سامان برسد.
مسئولان به وعده های خود مبنی بر کنترل قیمت ها عمل کنند

امام جمعه کیش در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر اینکه بیش از ۲۰۰ روز تا پایان عمر دولت باقی مانده است، گفت: این فرصت خوبی است تا حداقل طرح‌های شروع شده در این دولت، به سامان برسد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، لزوم قوی شدن در ابعاد مختلف، اعتماد نکردن به دشمن، حفظ اتحاد ملی و خنثی کردن تحریم‌ها را مهمترین محور‌های توصیه شده به مسوولان و مردم در این دیدار عنوان کرد.
خطیب نمازجمعه کیش با بیان اینکه سران سه قوه با حفظ اتحاد نباید بین مردم چند دستگی ایجاد کنند، افزود: با مذاکره می‌توان مشکلات را حل و با در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی که یک راهبرد عملیاتی است می‌توان بر مشکلات کشور غلبه کرد.
وی با اشاره به مدت زمان باقی مانده تا پایان عمر دولت و با بیان اینکه این مدت زمان کم نیست و می‌توان با برنامه ریزی، کار‌های بزرگی انجام داد، گفت: مسوولان کیش با مضاعف کردن کار وتلاش جهادی باید خودشان مستقیما بالای سر امروز باشند و از مسافرت‌های غیر ضرور در این روز‌های پایانی، اجتناب کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده افزود: تکمیل پروژه‌های شروع شده در این دولت و یا مشخص کردن تکلیف آنها، جلوگیری از شتابزدگی در انجام کار‌های در دست اجرا، حفظ بیت المال و جلوگیری از بوجود آمدن حاشیه در جزیره، از مهمترین توصیه‌ها به مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش است.
امام جمعه کیش با اشاره به موضوع گرانی میوه در جزیره بیان کرد: برخی از اقشار مردم در ماه تنها یکبار موفق به خرید میوه می‌شوند و مسئولان جزیره باید به وعده‌های خود برای کنترل قیمت آن و ساخت مرکز عرضه مستقیم و ارزانتر میوه در کیش، جامه عمل بپوشانند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده وضعیت حجاب و عفاف در جزیره را نامطلوب توصیف کرد و گفت: متاسفانه در برخی از اماکن کیش هیچ اثری از حجاب نیست و همه ارگان‌ها و مسئولان باید این واجبِ مظلوم که موجب آرامش روانی جامعه، استحکام بنیان خانواده و بالابردن شان و جایگاه زن می‌شود را دریابند.
وی با در پیش رو بودن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، به نقش ماندگار آن حضرت در واقعه عاشورا و ماندگاری میراث و نهضت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: باید روز پرستار را امسال به صورت ویژه به این قشر ایثارگر که در خط مقدم مبارزه برای حفظ سلامتی جامعه قرار دارند تبریک گفت.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با در پیش رو بودن شب یلدا توصیه کرد: در این شب باید دورهمی‌ها را حذف کرد تا بیش از این به آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا افزایش پیدا نکند.
امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح روند تاریخی وضعیت توسعه و گسترش ادیان مختلف در جهان بیان کرد: دین اسلام را باید به عنوان دینی که توانسته به خوبی گسترش پیدا کرده و سرعت گسترش آن هم به نسبت ادیان بسیار بالا بوده دانست.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده افزود: پیامبر گرامی اسلام در زمانی که به لحاظ امکانات مادی و طرفداران خود، وضعیت مناسبی نداشت، اما به دلیل اینکه هدف بزرگی همچون معرفی آخرین و کاملترین دین خدا داشت، توانست دین اسلام را معرفی و به سرعت گسترش دهد.
وی تاکید کرد: دین اسلام امروز به عنوان دینی ماندگار شده است که در همه نقاط جهان شناخته شده و بسیاری هم برای فراگیری اسلام به ایران سفر می‌کنند و بعد به صورت مبلغ به کشور‌های خود باز می‌گردند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.