روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 49695
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1403 - 15:11 | | ارسال توسط :

مسکو: کمک‌های مالی بیشتر آمریکا فقط منجر به کشته‌شدن اوکراینی‌های بیشتری می‌شود

سخنگوی کاخ کرملین با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتی درباره اقدام آمریکا به مصادره اموال بلوکه‌شده روسیه به نفع اوکراین و تخصیص کمک‌های مالی و نظامی بیشتر به آن و سوالاتی درباره روابط مسکو با شرکای خود در منطقه قفقاز پاسخ داد.
مسکو: کمک‌های مالی بیشتر آمریکا فقط منجر به کشته‌شدن اوکراینی‌های بیشتری می‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) گفت که بسته کمک‌های نظامی جدیدی که آمریکا برای کی‌یف در نظر گرفته است، شرایط را برای اوکراین در میدان جنگ تغییر نخواهد داد.

مجلس نمایندگان امریکا یک لایحه کمک‌های ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را شنبه گذشته تصویب کرد. «چاک شومر» رهبر اکثریت سنا گفت که امیدوار است این مجلس کنگره هم تا سه‌شنبه و پیش از آن که این لایحه به رییس جمهور آمریکا ارائه شود، درباره آن رای‌گیری کند.

تصویب لایحه جدید کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که پسکوف درباره بسته کمک‌های جدید آمریکا بیان کرد: اساسا، این شرایط میدان جنگ را تغییر نخواهد داد. مسلما، پولی که تخصیص یافته و تسلیحاتی که با این پول خریداری خواهد شد، رویه را تغییر نخواهد داد و تنها منجر به تلفات جدید میان اوکراینی‌ها خواهد شد و اوکراینی‌های بیشتری کشته خواهند شد.

پسکوف همچنین درباره مصادره پول‌های بلوکه‌شده روسیه به نفع کی‌یف گفت که این اقدامی غیرقانونی است که منجر به اتخاذ تدابیر تلافی‌جویانه و حقوقی از سوی مسکو خواهد شد.

به موجب لایحه تصویب‌شده مجلس نمایندگان آمریکا برای ارائه کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین، اسراییل و تایوان، پول‌های بلوکه‌شده روسیه نیز به اوکراین منتقل خواهد شد.

پسکوف در واکنش به این موضوع گفت: این دست‌درازی به دارایی‌های یک کشور، اموال دولتی و اموال شخصی است. این اقدام را نباید اقدامی قانونی در نظر گرفت، غیرقانونی است و در هر حال، اقدامات تلافی‌جویانه را به همراه خواهد داشت و مشمول روندهای حقوقی خواهد شد. هر دو روند پیچیده خواهند بود اما آسیب بزرگی به منافع اقتصادی آمریکا وارد خواهند کرد.

احتمال استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در لهستان

سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفت، در صورتی که لهستان تسلیحات هسته‌ای را وارد خاک خود کند، روسیه مجبور خواهد شد برخی اقدامات مرتبط را انجام دهد.

اظهارات پسکوف در پی این مطرح می‌شود که «آندژی دودا» رییس جمهور لهستان گفته است این کشور آماده استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا است.

پسکوف در واکنش به این اظهارات دودا گفت: مسلما، نیروهای مسلح در صورتی که این موضوع عملی شود، تحلیل‌های لازم را انجام خواهند داد. به گمانم، ما در هر حال تمامی اقدامات لازم را برای اطمینان یافتن از امنیت‌مان انجام خواهیم داد.

روابط مسکو-باکو

او درباره روابط دوجانبه با جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که فرصت گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان روسیه و آذربایجان وجود دارد و این مسئله در دیدار آتی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و «الهام علی‌اف» همتای آذربایجانی‌اش مطرح خواهد شد.

او افزود که باکو «دوست و شریک» مسکو است و طرفین برای توسعه روابط اراده سیاسی دارند.

روابط مسکو-ایروان

پسکوف درباره روابط مسکو با ایروان نیز گفت که پوتین و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان ظرف مدت کوتاهی، فرصت دیدار و گفت‌وگو درباره مسائل مختلف را پیدا خواهند کرد.

پاشینیان، شنبه گذشته، گفته بود که نگهبانان مرزی روسیه که از سال ۲۰۱۱، ذیل توافقی دوجانبه به مرزهای ارمنستان-آذربایجان اعزام شده بودند، به دلیل روند ادامه‌دار مرزبندی میان ایروان و باکو، از این منطقه خارج خواهند شد.

اگرچه پسکوف در واکنش به آن گفت: هیچ نشانه‌ای (از سوی ارمنستان) در این باره وجود ندارد.

تحریم‌های آتی اتحادیه اروپا علیه واردات گاز مایع روسیه

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که روسیه وضعیت را با توجه به احتمال گسترش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات گاز مایع بررسی و تلاش می‌کند بر اساس منافع خود، پیامدهای آن را کاهش دهد.

پیشتر، «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد در جمع خبرنگاران گفته بود که کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه، واردات گاز مایع را ممنوع کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.