روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 4113
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 22 تیر 1399 - 10:44 | | ارسال توسط :
یک فعال سیاسی

مشکلات اقتصادی به ناتوانی مدیران بازمی‌گردد

یک فعال سیاسی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین با انتقاد از افزایش قیمت مسکن و اجاره در کشور گفت:عمده مشکلات کشور به ناتوانی مدیران و نفوذ عناصر خرابکار در دستگاههای اجرایی بازمی‌گردد.
مشکلات اقتصادی به ناتوانی مدیران بازمی‌گردد

یک فعال سیاسی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین با انتقاد از افزایش قیمت مسکن و اجاره در کشور گفت:عمده مشکلات کشور به ناتوانی مدیران و نفوذ عناصر خرابکار در دستگاههای اجرایی بازمی‌گردد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از فارس، علی عبدی فعال سیاسی و از فعالان سابق دانشجویی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین با انتقاد از افزایش قیمت مسکن و اجاره در کشور گفت: ما در گذشته شاهد طرح مسکن مهر بودیم و خیلی از مردم با این طرح صاحب خانه شدند. همچنین اجرای این طرح توانست در بسیاری از مشاغل رونق ایجاد کند و از سویی برای بسیاری هم شغل ایجاد شد.

* دولت در حوزه مسکن اقدام خاصی نداشت

این فعال سیاسی ادامه داد: مسکن از چند بُعد دارای اهمیت است، مسکن برای کشور از این جهت مهم است که می تواند تولید شغل کند، یعنی مستقیم و غیرمستقیم برای میلیونها نفر شغل ایجاد می شود و از مجموعه های تولیدی تا اقشار کارگری در بحث ساخت مسکن مشغول به کار می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین ساخت مسکن نقش موثری در کنترل قیمت‌ها دارد، خصوصاً مسکنی که دولت بسازد و به مردم تحویل دهد یا خود مردم چنین کاری را انجام دهند، نه اینکه بانک ها و افراد دیگری که نقش دلال دارند بسازند و بعد با سوداگری و احتکار باعث افزایش قیمت شوند و از وظیفه اصلی خودشان هم دور شوند.

عبدی یادآور شد: متاسفانه امروزبانک‌ها به بنگاه اقتصادی تبدیل شدند و چون خود آنها الان صاحبان و مالکان خانه‌های خالی هستند، تمام تلاش‌شان را می‌کنند که قیمت مسکن افزایش پیدا کند.

دریافت مالیات از خانه های خالی قیمت مسکن را کنترل می‌کند

این فعال سیاسی گفت: راه حل این موضوع این است که به مسکن به عنوان  یک عملیات اقتصادی مولد نگاه شود که هم رونق تولید و هم رونق اشتغال را در پی داشته باشد و هم قیمت مسکن در کشور را کنترل کند.

عبدی ادامه داد:‌ یکی از مسائلی که می تواند قیمت مسکن را تا حد زیادی کنترل کند و باعث ساماندهی این حوزه شود بحث دریافت مالیات از خانه های خالی است که مجلس می تواند با تصویب آن، از التهاب بازار کم کند.

وی اظهار داشت: مجلس باید به تکلیف اصلی خودش در قبال آحاد مردم به خصوص اقشار ضعیف و کم درآمد عمل کند. همچنین باید به بحث معیشت، مسکن و اشتغال به عنوان موضوعات اصلی کشور با اولویت بپردازد.

* عمده مشکلات کشور به ناتوانی مدیران و نفوذ عناصر خرابکار در دستگاههای اجرایی بازمی‌گردد

فعال سابق دانشجویی افزود: معتقدم اگر مجلس به مشکلات توجه کند ظرف یک سال تا یک سال و نیم خیلی از این مشکلات رفع خواهد شد و بسیاری از این قیمت ها قابل کنترل است.

عبدی افزود: من فکر می کنم ریشه مشکلات کشور صرفاً خارجی نیست و داخلی است و عمده آن به ناتوانی برخی مدیران و نفوذ عناصر خرابکار در دستگاههای اجرایی کشور بازمی‌گردد.

لزوم کوتاه کردن دست سلاطین و ابربدهکاران اقتصادی در حوزه های مختلف

وی تصریح کرد: اگر بنا باشد نحوه اداره کشور به ریل اصلی خودش برگردد راه آن قطع کردن دست سلاطین و ابربدهکاران اقتصادی در حوزه های مختلف است چه در حوزه بانک و بانکداری، چه در حوزه سکه و ارز و چه در حوزه مسکن و خودرو.

* مجلس هم می‌تواند مانند قوه قضائیه عمل کند

وی افزود: مجلس اگر اراده داشته باشد و بخواهد این موضوع را اصلاح کند، می‌تواند چنین کاری انجام دهد و همانگونه که می بینیم قوه قضاییه می‌تواند امید ایجاد کرده و دست مفاسد را کوتاه کند و حتی با بالاترین سطح و فردی مانند طبری هم تعارف نکند حتماً مجلس هم می تواند چنین کاری انجام دهد به شرط اینکه موضوعات اصلی را همواره اولویت نگه دارد، مانند بحث مسکن که امروز دغدغه بسیاری از مردم است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : فارس
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.