روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 5987
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 27 مرداد 1399 - 11:05 | | ارسال توسط :
نماینده مجلس:

مطالبات فرهنگیان اعزامی به خارج پرداخت شود

نماینده مردم فریدن و فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی از رییس قوه قضاییه و وزیر آموزش و پرورش خواست که پس از طی مراحل قانونی و قضایی، مطالبات فرهنگیان اعزامی به خارج از کشور پرداخت شود.
مطالبات فرهنگیان اعزامی به خارج پرداخت شود

نماینده مردم فریدن و فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی از رییس قوه قضاییه و وزیر آموزش و پرورش خواست که پس از طی مراحل قانونی و قضایی، مطالبات فرهنگیان اعزامی به خارج از کشور پرداخت شود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حسین محمد صالحی دارانی در جلسه علنی مجلس و نطق خود با سلام به رهبر معظم انقلاب، خانواده‌های  شهدا، ایثارگران، آزادگان و مردم فریدن و فریدون شهر اظهار داشت: ایران اسلامی امروزه پس از پشت سرگذاشتن تمدن چند هزار ساله خود در جایگاهی ایستاده که ثمره تلاش مردم پارسا و دلیر است که هرگز که از مدار حیثیت ملی و مذهبی خود خارج نشده و ثمره خون شهدا و سلیمانی‌ها است.

وی با بیان اینکه آمریکا بیشترین عمر ۴۰۰ ساله خود را درگیر جنگ‌های داخلی بوده و انگلستان به عنوان کشور دزدان دریایی شناخته می‌شود، افزود: اما به رغم تنگناها کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس، امروز با سلول‌های بنیادی به مصاف دشمن می‌رویم و بی دلیل نیست که در عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تنها کشور دومینیکن آمریکا را همراهی می کند.

نماینده مردم فریدن و فریدون شهر با تاکید بر اینکه در عصر تکنولوژی، خود را درگیر فضای مجازی و ماهواره کردیم، افزود: غرق شدن جنون آمیز در فضای مجازی و ماهواره سبب شده  تا نوجوانان در کوچه‌های حیرت سردرگم شده و و لابلای چرخدنده‌های مدرنیته و پسامدرن، خرد شوند.

صالحی دارانی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری، موانع در سر راه تولید و اشتغال زایی، کورسوی امید جوانان را از بین برده است، گفت: ما مسوولیم با تدابیر اصولی و درست، آینده‌سازان میهن اسلامی را دریابیم.

وی درباره مشکلات کشاورزان در حوزه انتخابی خود گفت: از دولت می‌خواهیم عوارض گمرکی صادارات پیاز را حذف یا کمتر کند. همچنین مشکل گرانی دانه‌های دامی و سخت گیری‌های منابع طبیعی و تسخیر اراضی مناطق محروم عرصه را بر مردم تنگ کرده است.

نماینده مردم فریدن و فریدون شهر با اشاره به اینکه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی به حداقل رسیده است، تصریح کرد: بدون در نظر گرفتن سطح زیر کشت و با تدابیر اشتباه، منطقه بزرگ آبخیز زاینده رود از منابع آبی خود محروم است.

وی ادامه داد:  با آنکه مردم محروم این منطقه فقط چهار ماه از سال، آب برداشت می‌کنند ولی در زمان اوج مصرف، برق چاه‌های کشاورزی قطع می‌شود و طرح کنترل آبهای سرگردان به رغم برخورداری از بودجه ملی، همچنان سرگردان است.

صالحی دارانی با  اشاره به خاکی بودن بعضی از راه‌های روستایی شهرستان فریدن و فریدون شهر، افزود: پروژه راه آهن ازنا – الیگودرز – اصفهان هم که ردیف بودجه دارد و شاهراه ترانزیت استان های لرستان و خوزستان است به رغم کامل شدن مطالعات درباره آن، بودجه تخصیصی ندارد.

نماینده مردم فریدون شهر تاکید کرد: جاده مواصلاتی شهرستان چادگان به مرکز استان نیز از نقاط پرحادثه است که پس از چندین سال هنوز تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است. همچنین در بخش چنارود نه تنها حقآبه مردم پایمال شده و پروژه پمپاژ آب دولت آباد تکمیل نشده بلکه تجهیزات آن در حال نابودی و فرسایش است.

وی با بیان اینکه وضعیت شبکه‌های تلویزیونی در اکثر منطاق فریدن با اختلال همراه است عنوان کرد که در هنگام پخش زنده فوتبال، سریال یوسف پیامبر پخش می‌شود.

صالحی دارانی از ریاست قوه قضاییه و وزیر آموزش و پرورش درخواست که پس از طی مراحل قانونی و قضایی، مطالبات فرهنگیان اعزامی به خارج پرداخت شود.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.