روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32680
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 25 تیر 1401 - 9:41 | | ارسال توسط :

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش خبرداد: کلنگ تصفیه خانه ۴۵۰۰ متر کعبی جنوب کیش شهریور ما زده می شود

معاون عمرانی زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از کلنگ زنی تصفیه خانه 4500 متر مکعبی جنوب جزیره کیش در شهریور ماه جاری خبرداد.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش خبرداد: کلنگ تصفیه خانه ۴۵۰۰ متر کعبی جنوب کیش شهریور ما زده می شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سعید پورزادی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تصفیه خانه شمال جزیره با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در حال حاضر فعال است افزود: با توجه به ظرفیت تصفیه خانه شمال مدول دوم این تصفیه خانه با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب در مرحله تکمیل تجهیزات و پمپ ها است و به سرعت و با تلاش شبانه روزی انتظار ما این است که در شهریور ما و هفته دولت شاهد تست و راه اندازی این مدول باشیم.

وی با بیان اینکه در صورت راه اندازی این مدول ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شمال کیش به ۱۵ هزار متر مکعب در روز می رسد افزود: آب تصفیه شده با استانداردهای بالا قابلیت استفاده در فضای سبز جزیره کیش و شستشوی معابر را دارد.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: ظرفیت و افق نهایی دیده شده برای تصفیه خانه شمال کیش تا ۱۸ هزار متر مکعب است که تا حدود ۳ سال آینده نیازی به راه اندازی ظرفیت باقی مانده نیست و در صورت لزوم پس از این مدت راه اندازی و تکمیل ظرفیت باقی مانده انجام خواهد شد.

وی در رابطه با تصفیه خانه جنوب به عنوان یک طرح ملی زیرساختی در جزیره کیش نیز افزود: کلنگ تصفیه خانه جنوب جزیره نیز با ظرفیت ۴۵۰۰ متر مکعب شهریور ماه امسال کلنگ زده می شود تا بخش جنوب جزیره کیش نیز از امکانات کامل تصفیه فاضلاب برخوردار شود.

پورزادی با تصریح بر اینکه مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت عمرانی به رغم بالا بودن اعتبار مورد نیاز برای تامین زیرساخت های لازم بر تامین آن ها تاکید دارد افزود: طراحی، مهندسی، جانمایی، محاسبات شبکه فاضلاب جنوب انجام شده و مصوبات دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش نیز دریافت شده است و امیدواریم در شهریور ماه ۱۴۰۱ کلنگ این تصفیه خانه به عنوان یک کار بزرگ و طرح ملی برزمین زده شود که در این صورت تا ۱۴۱۰ پاسخگوی طرح های توسعه این بخش از جزیره به ویژه بازچرخانی آب به چرخه حیات و حفظ محیط زیست و پوشش گیاهی جنوب جزیره خواهد بود.

وی از تشکیل کارگروه مشترک با شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز نوآوری کیش در راستای بهره گیری از دانش و توان شرکت های دانش بنیان داخلی خبرداد.

مدول اول تصفیه خانه فاضلاب فعلی کیش (شمال) با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب نیز در  سال ۱۳۹۳ به بهره داری رسیده که با افزایش جمعیت و مسافر به ویژه در فصول پاییز و زمستان شاهد رشد حجم ورودی است.

با اجرای مدول های تازه با استفاده از دیفیوزرهای هوادهی، سامانه میکسرهای هایپر کلاسیک تصفیه خانه به سامانه هوا دهی عمقی تغییر خواهد کرد تا روند تصفیه فاضلاب بهبود یابد.

هم اکنون بیش از ۹۰  درصد آب مورد نیاز فضای سبز جزیره از طریق آب تصفیه شده از فاضلاب تامین می شود که این امر برای صرفه جویی در منابع ارزشمند آب در جزیره کیش اهمیت زیادی دارد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.