روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31510
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 25 خرداد 1401 - 6:07 | | ارسال توسط :

جشنواره های جزیره فوتبالی میزبان هواداران جام جهانی

دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش از برگزاری جشنواره های متنوع در جزیره کیش از ابتدای تیرتا پایان آذرماه با عنوان جشنواره جزیره فوتبالی خبرداد.
جشنواره های جزیره فوتبالی میزبان هواداران جام جهانی

به گزارش روزنامه اخبار کیش، محسن قریب در کنفرانس خبری که با حضور جمعی حامیان جشنواره و اصحاب رسانه در هتل داریوش کیش برگزاری شد به تشریح ویژه برنامه های طراحی شده در این رابطه پرداخت.

بنابراین گزارش، جشنواره جزیره فوتبالی با همت بخش خصوصی و همراهی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می شود .

دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با اشاره به اینکه این جشنواره در استانه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲با هدف جذب گردشگرانی که علاقمند به تماشای بازی ها در محیطی جذاب و شاد هستند اما امکان حضور در کشور قطر را ندارند طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ رویداد دیگری مانند جام جهانی نمی تواند میلیون ها نفر از مردم جهان را همزمان متوجه خود کند افزود: نزدیکی کیش به قطر یک فرصت و ظرفیت برای این جزیره مرجانی است

قریب با بیان اینکه مناطق آزاد ظرفیت های بالایی دارند که تا امروز از این ظرفیت ها به درستی استفاده نشده است ادامه داد: زیرساخت های کیش بهترین شرایط را برای میزبانی گردشگران جام جهانی و برگزاری رویدادهای بزرگ ملی و بین المللی دارد.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی کیش از اولویت های بخش خصوصی برای برگزاری این رویداد است تاکید کرد: معرفی کیش به عنوان یک برند گردشگری و برگزاری رویدادهای بزرگ در حوزه توریسم ورزشی، دستیابی به اهداف سیاست های بالادستی کشور و پشتیبانی از برگزاری جام جهانی در قطر از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش افزود: حضور ستاره های مطرح فوتبال در سطح ملی و بین المللی، نمایش مستقیم فوتبال با بهره گیری از پرده های نمایش عریض در بخش های مختلف کیش، حضور کارشناسان و گزارشگران داخلی و خارجی فوتبال در بازه زمانی پخش مسابقات جام جهانی برای هواداران حاضر در کیش از جمله برنامه هایی است که در این جشنواره ها شاهد آن خواهیم بود.

وی به حضور مسئولان کشور قطر از اواخر سال گذشته در ایران در خصوص برنامه ریزی همکاری های ایران و قطر در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ به حضور مسئولان قطری در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: برگزاری این جشنواره و تامین مالی آن به صورت کامل به بخش واگذار شده است و آماده سازی زیرساخت ها توسط بخش حاکمیتی صورت می گیرد.

قریب در این رابطه تاکید کرد: ساخت سه زمین فوتبال جدید و هیبریدی برای اولین بار در کشور و ترمیم و بازسازی دو زمین فوتبال قدیمی کیش با هزینه ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال که در مردادماه بهره برداری می شود از جمله تلاش های سازمان منطقه آزاد کیش در حمایت از برگزاری جشنواره فوتبال جزیره در این رویداد بزرگ است.

وجود ۵۲ هتل فعال و افزوده شدن چند هتل دیگر در آینده ای نزدیک که میزان تخت های ناوگان هتلی کیش را به ۱۸ هزار تخت افزایش می دهد از جمله توانمندی های جزیره کیش برای برگزاری جشنواره فوتبال جزیره است که قریب به آن اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات دوستانه فوتبال توسط تیم ملی و تیم های شرکت کننده در جام جهانی از رویدادهایی است که انتظار می رود در این جشنواره شاهد برگزاری آن باشیم.

طراحی برنامه های شاد و متنوع برای بانوان و کودکان به ویژه رویدادهای فوتبالی مخصوص بانوان از دیگر مواردی است که دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش به آن اشاره کرد و افزود: در کنار تمامی برنامه های متنوعی که در این ایام برگزار می شود حضور کاپ مسابقات جام جهانی قطر پایان شهریور ماه پس از حضور در کشورهای دیگر در ایران رویدادهای دیگری است که در کیش شاهد آن خواهیم بود.

برگزاری نمایشگاه صنایع مرتبط با فوتبال با حضور برندهای بزرگ جهانی

محسن طهرانی مدیر رسانه ای جشنواره جزیره فوتبالی کیش نیز در این نشست با اشاره به آمادگی برگزارکنندگان جشنواره برای پذیرش ایده های خلاقانه و جذاب از سوی جوانان علاقمند و شرکت های دانش بنیان برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر جشنواره اظهار کرد:

وی با بیان اینکه نگاه استراتژیک به این رویداد محدود به زمان و مکان نیست و به دنبال میزبانی رویدادهای بزرگ بین المللی در تمام ابعاد هستیم.افزود: در این جشنواره به فوتبال در عرصه های مختلف هنری مانند هنر موسیقی با برگزاری جشنواره جایزه بزرگ موسیقی جام جهانی، محیط زیست و توجه به زیست بوم به ویژه زیستگاه لاکپشت های پوزه عقابی، هنرهای تجسمی و برگزاری جشنواره بزرگ با حضور نامداران این عرصه، جشنواره های استیکر، کارتون، کاریکاتور، المان های شهری و نقاشی شهری، جشنواره های فیلم و عکس جام جهانی در سطح بین المللی، نمایشگاه ها و همایش های بزرگ  جزیره کیش در قالب برگزاری این جشنواره برای اولین بار در کشور میزبان نمایشگاه صنایع مرتبط با فوتبال است.

وی افزود: فوتبال کلینیک با همکاری ایفمارک و با حضور مدیران ارشد فیفا، گردشگری حلال، کارگاه‌های تخصصی آموزشی و داوری فوتبال، نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی ایران و قطر، دهکده فوتبال ایرانی با حضور نمایندگان استانی در جزیره کیش، فیفا کاپ، حضور بازیکنان برتر مسابقات پلی استیشن جهانی و قهرمانان ادوار مختلف و برگزاری دور نهایی در کیش و فن فستیوال هاف مسابقات لیگ فوتبال خیابانی و فوتبال ساحلی با حضور بزرگان این رشته، برنامه های استعداد یابی  از دیگر رویدادهای برنامه ریزی شده در قالب جشنواره جزیره فوتبال است.

مدیر رسانه‌ای جشنواره جزیره فوتبالی کیش، حضور ۶۵ بازیکن بین المللی ایرانی و خارجی، برپایی دوره مسابقات ستارگان فوتبال ایران و جهان در جام جهانی ۱۹۹۸،  برگزاری مسابقات ویژه فوتبال بانوان، صابونی با حضور بزرگان این رشته‌ها، اکران مسابقات با حضور کارشناسان داخلی وخارجی، استعداد یابی فوتبال، مسابقه گزارشگر شو را از دیگر برنامه‌های جشنواره جزیره فوتبالی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه های این جشنواره تنها به ایام جام جهانی منتهی نمی شود گفت: برنامه‌ها از تیر سال جاری شروع و اختتامیه های برخی رویدادهای به جشنواره نوروزی کیش متصل می‌شود تا موج فوتبالی کیش تا نوروز سال آینده ادامه داشته باشند.

فعال سازی پلتفرم آی گپ با سرویس های ویژه در این ایام از دیگر مواردی است که عسکری مدیعامل رکت توسعه فناوری هوشمند کیان ایرانیان به ان اشاره کرد.

بانک پارسیان و اپراتور همراه اول از حامیان این رویداد بزرگ در جزیره کیش هستند.

در پایان این نشست خبرنگاران حاضر در حضور تامین زساخت های آب و برق و حمل و نقل درون شهری، قیمت بلیط هواپیما، تامین نیازهای ضروری گردشگران در ایام پیک، تامین منابع مالی جشنواره های جزیره فوتبالی، تامین امنیت گردشگران، میزان پروازهای بین قطر و کیش، استفاده از ظرفیت دریا در تردد بین قطر و کیش، میزان ظرفیت پذیرش گردشگران در این ایام، پذیرش گردشگران زمینی و … سوال هایی را مطرح کرده و پاسخ های خود را از مسئولان حاضر در این نشست دریافت کردند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.