روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12800
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 29 دی 1399 - 12:25 | | ارسال توسط :
ژاله کاردان :

می‌توانم در المپیک بعدی حضور داشته باشم

پرتاب‌گر دیسک تیم ملی بانوان با شرکت در اردوی تیم ملی در کیش، گفت: در صورت حمایت فدراسیون می‌توانم قول ورود به المپیک بعدی را بدهم.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا ژاله کاردان که حدود ده سال است به عضویت تیم ملی درآمده در خصوص افتخارات خود گفت: من در این رشته رکوردار ملی و باشگاهی هستم که رکورد ملی من ۵۱ متر و ۴۹ سانتیمتر و رکورد باشگاهی من ۵۰ متر و ۴۳ سانتیمتر است. در سال ۹۳ مقام دوم تورنمنت قزاقستان و در سال ۲۰۱۵ مقام اول پرتاب دیسک و مقام دوم پرتاب نیزه را کسب کردم. در آخرین مسابقه خود یعنی مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی قطر برگزار شد، موفق شدم جایگاه هفتم را کسب کنم و رکورد ملی را بهبود بخشم. همچنین فدراسیون جهانی رنکینگ تمام ورزشگاران کشورهای مختلف را با توجه به جایگاه آنها در مسابقات جهانی انتخاب کرد که در آن من توانستم به عنوان بهترین رده دختران دو و میدانی با رنکینگ ۹۰ انتخاب شوم.

وی هدف از برگزاری اردوی کیش را آمادگی برای مسابقات آسیایی که از اردیبهشت تا خرداد ماه سال آینده در شهر چین برگزار می شود دانست و افزود: در صورت حمایت فدراسیون من حتی می‌توانم قول ورود به المپیک بعدی را نیز بدهم.

رکوردار پرتاب دیسک بانوان ایران به عنوان تنها زن شرکت کننده در رشته پرتاب دیسک این اردو افزود: یک پرتاب گر دیسک برای داشتن  خروجی خوب باید از فیزیک مناسب به عنوان یک فاکتور مهم در این رشته برخوردار باشد.در کنار آن،  وجود شرایط آب و هوایی مناسب برای تمرینات ضروری است. اما متاسفانه این امکان در شهر اردبیل که من در آن زندگی می کنم وجود ندارد. زیرا با وجود برف از اواسط پاییز تا اردیبهشت به عنوان فصل آماده سازی برای مسابقات، امکان تمرین را از ما سلب کرده است. البته باید تاکید کنم که فدراسیون در خصوص ایجاد شرایط آب و هوایی مناسب برای تمرینات پرتابی و بدنسازی من همراهی خوبی داشتند. زیرا رشته پرتاب دیسک قدرتی است و برای ما برخوداری از شرایط آب وهوایی مناسب بسیار ضرورت دارد. بنابراین ما در این خصوص کاملا تابع فدراسیون هستیم. 

وی همچنین در خصوص شرایط سخت خود تمرین در دوران کرونا گفت: به دلیل بسته شدن باشگاه ها نتوانستیم تمرینات بدنسازی خود را انجام دهیم؛ همچنین به دلیل بسته شدن استادیوم امکان انجام تمرینات پرتابی را نیز نداشتیم. اما رشته پرتاب دیسک بعد از مدتی به دلیل انفرادی بودن اجازه تمرین را گرفت اما همان‌طور که گفتم در اردبیل این امکان برایم مهیا نبود. 

کاردان در انتها با اشاره به فقدان مربی زن در این رشته اظهار داشت: از آن جایی که به صورت تخصصی در پرتاب کار می‌کنم، نهایت تلاش خود را برای یادگیری انجام می‌دهم. با این وجود تلاش می‌کنم در این زمینه بتوانم به سطح مربی‌گری برسم و آوخته‌های خودم را در اختیار سایرین قرار دهم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.