روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32382
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 15 تیر 1401 - 9:54 | | ارسال توسط :

نخستین کاروان کمک های کیش در مسیر بندرلنگه

نخستین محموله کمک های کیش به آسیب دیدگان ناشی از زلزله در بندرلنگه که با همت مردم، خیرین بخش خصوصی، سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر نهادهای مستقر در جزیره کیش جمع اوری شده است راهی بندرلنگه شد.
نخستین کاروان کمک های کیش در مسیر بندرلنگه

به گزارش روزنامه اخبار کیش در مراسمی که به همین منظور با حضور امام جمعه کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیران و روسای جوامع و اصناف کیش، خیرین و مسئولان نهادها و سازمان های مستقر در جزیره کیش برگزارشد امام جمعه کیش اظهار کرد: یکی از شاخصه های مهم جوامع دینی برخورداری از مردمانی است که قبل از توجه به خود به همنوعان خود توجه کرده و نیازهای آنان را برطرف می کنند.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: فرهنگ ایثار، گذذشت، و کمک های مومنانه در جامعه مذهبی و دینی به یک فرهنگ نهادینه بدل شده است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه این فرهنگ در همه جوامع بشری شکل گرفته و بارز شود افزود: بی تردید روزی فرا خواهد رسید که فضای عمومی جوامع بشری توجه به دیگران را بر توجه به خود مقدم خواهد داشت.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه مردم، مسئولان و سرمایه گذاران در جزیره کیش همواره دارای این شاخصه دینی و فرهنگ غنی کمک و یاری رساندن به همنوعان خود بوده اند تاکید کرد: در دوران کرونا حرکت جهادی تمامی بخش ها در جزیره کیش به خوبی ملموس بود و موجب شد که در کنترل این بیماری منحوس از دیگر بخش های کشور پیشی بگیرد.

وی با بیان اینکه از همکاری بخش های مختلف اعم از مردم، مسئولان و بخش های خصوصی با یکدیگر در جزیره کیش به عنوان یک فرهنگ مثال زدنی باید یاد کرد افزود: این همدلی و همکاری در کیش نشان داد که این ادعا تنها یک شعارنیست و همه در کنار هم در رفع مشکلات پیشگام هستند.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه با بیان اینکه مردم کیش نیز به دلیل بروز حادثه زلزله شاهد خساراتی بودند تاکید کرد: با وجود مشکلات و بحران هایی که در کیش وجود داشت مردم و مسئولان تلاش کردند تا با تجهیز کاروانی از ملزومات مورد نیاز هموطنان آسیب دیده در بندرلنگه به کمک آنان شتافته و در این حرکت انسانی پیشگام باشند.

وی با تقدیر از تمامی مسئولان و مدیران بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر نهادها، سپاه و بسیج کیش را از جمله نهادهایی برشمرد که در دوران کرونا نیز به میدان آمده ودر این عرصه خوش درخشیده اند و خاطر نشان کرد: در این رویداد مهم و کمک به هموطنان زلزله زده استان هرمزگان جوامع و سرمایه گذاران بخش خصوصی در کنار سازمان منطقه آزاد کیش به صوت جدی وارد شده و در تلاش هستند تا کاروان های دیگری برای کمک به این هموطنان آسیب دیده آماده و ارسال کنند.

مسیح الله صفا، مدیرعامل جامعه هتلداران کیش نیز در این مراسم با اعلام آمادگی صنف هتلداران برای همدلی بیشتر و ارسال نیازمندی های مردم در کاروان های آتی از همکاری تمامی بخش ها و جوامع صنفی کیش خبرداد و افزود: این ابتدای راه است و تمام صنوف در جزیره کیش آماده همکاری و همدلی با مردم و مسئولان جهت ارسال کمک به هموطنان و شهروندان آسیب دیده در هرمزگان هستند.

وی با تسلیت به خانواده های حادثه دیده افزود: این خانواده ها در کنار مصیب وارده و از دست دادن عزیزان خود سختی گرما و شرجی بالای هوا در جنوب کشور را هم باید تحمل کنند . وی خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم تا در قالب کاروان های دیگر کمک به این هموطنان را انجام دهیم.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.