روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 13032
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 04 بهمن 1399 - 13:14 | | ارسال توسط :

نشست تخصصی آموزش جامعه اجاره دهندگان خودرو در کیش برگزار شد

نشست تخصصی آموزشی جامعه رنت کاران( اجاره دهندگان خودرو) با حضور نیمی از فعالان این عرصه در کیش با رعایت اصول بهداشتی در سینما لبخند برگزار شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، این نشست با حضور رئیس پلیس راهور، دادیار قضایی کیش، کارشناسان انتظامی و اجتماعی، مدیر حمل و نقل کیش و حدود نیمی از فعالان عرصه رنت کار در جزیره کیش ( اجاره دهندگان خودرو) برگزار شد سرگرد زنگانه معاون اجتماعی فرماندهی ویژه کیش با اشاره به اینکه نقش اجاره دهندگان خودرو در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و تقویت فرهنگ رانندگی مهم است افزود: فعالان این عرصه به سه دسته تقسیم می شوند که دسته اول شرکت های دارای مجوز هستند که با رعایت قانون اقدام به اجاره خودرو کرده و قانونمند هستند، دسته دوم کسانی که بدون مجوز در حال کار هستند که حدود ۸۰ درصد از ضوابط قانونی را رعایت می کنند و دسته سوم کسانی هستند که با اجاره بدون مجوز خودرو و تبلیغ در شبکه های مجازی چهره فعالان قانونمند این شغل را زیر سوال برده اند.

وی برای ساماندهی این بخش پیشنهاد کرد تا فعالان اقتصادی رنت کار سامانه ای برای خود تعریف کنند تا افرادی که به صورت غیرمجاز وارد این حرفه می شوند به زودی شناخته و از حوزه فعالیت رنت کارها خارج شوند. و یا تبلیغات خود را در سایت های رسمی انجام داده و از بین صنف خود افرادی را برای نظارت بر عملکرد در این سایت تعیین کنند تا افراد خاطی شناسایی شوند.

حمید پاشاکی مدیر حمل و نقل شرکت عمران و خدمات کیش نیز در این نشست با تاکید بر اینکه براساس قانون هر رنت کار باید حدود ۱۰ خودرو داشته باشد که تعداد کمی از شرکت ها به این قانون عمل کرده اند افزود: یکی از دلایلی که مردم به اجاره خودرو از افراد غیر شرکتی و غیرمجاز می کنند کمبود خودروهای شرکت های دارای مجوز است.

وی در رابطه با مجوز شرکت های رنت کار در کیش هم افزود: حدود ۶۱ شرکت در کیش فعال هستند که ۵۹ شرکت مجوز داشته و ۲۷ شرکت بدون مجوز فعالیت می کنند که برای پیشگیری از بروز مشکلات این شرکت ها نیز باید تا پایان سال مجوزهای خود را تمدید کنند.

پاشاکی با اشاره به مقاومت مجمع رنتکاران در مقابل مصوبات اعلام شده از سوی مدیریت حمل و نقل بر وحدت رویه مدیریتی تاکید کرد.

به گفته پاشاکی بیش از ۲۰ درصد شکایت های رسیده به شرکت عمران و خدمات از شرکت های رنت کار مربوطه به عدم بازگردان ودیعه و وجود نقص فنی در خودروهای اجاره داده شده است.

وی همچنین بر استعلام سهام شرکت های رنت کار قبل از نقل و انتقال تاکید کرد.

سید مسعود میرحسینی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ویژه کیش نیز در این دوره آموزشی بر ایجاد یک بانک اطلاعاتی از رنت کارهای دارای مجوز و تعداد خودروها همچنین نصب لوگو بر روی ماشین های رنت کار تاکید کرد و افزود: پلیس در این رابطه اقدام به ایجاد بانک اطلاعاتی از صنوف مختلف کرده است و بهتر است که صنوف نیز برای خود بانک اطلاعاتی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت تشریح شرایط و قوانین راهنمایی و رانندگی کیش برای گردشگران تصریح کرد: باید قراردادهایی که به مشتریان ارائه می شود به طور کامل و مشروح برای اجاره کنندگان توضیح داده شود و به صورت شفاف نیز منعقد گردد.

رئیس پلیس پیشگیری کییش همچنین از مسئولان شرکت ها و شهروندان درخواست کرد تا مسائل و مشکلات خود را خودسرانه حل نکنند و در صورت بروز هر گونه مشکل با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

روح الله سلیمی رییس اداره نظارت بر اماکن نیز رعایت شئونات اسلامی به ویژه حجاب را خط قرمز پلیس برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در جزیره کیش طرح ناظر یک وجود ندارد در صورت مشاهده افراد بی حجاب در خودروها، خودروها متوقف و به پاکینگ منتقل می شود و برای اینکه این مشکل به وجود نیاید بهتر است تا اجاره کنندگان خودرو در این خصوص توجیه شوند تا مشکلی پیش نیاید همچنین لوگوهای مشخص کننده خودرو مبنی رعایت و حفظ حجاب اسلامی نصب شود.

 مهیار ابراهیمی دادیار قضایی در این نشست با اشاره به برخی ضعف های موجود در قرار دادهای تنظیم شده از سوی رنت کارهای جزیره بر دریافت تعهدات و ضمانت های لازم از گردشگران تاکید کرد و افزود: گنجاندن شروط داوری صحیح حجم مراجعه به دستگاه قضایی را کم می کند.

وی همچنین بر استعلام مدارک مانند کارت های ملی اجاره کنندگان خودرو از سوی شرکت های رنت کار تاکید کرد.

سرگرد بهرام ایمانی نسب رئیس پلیس راهور کیش نیز در این دوره آموزشی در حاشیه پخش تصاویری از تصادفات دلخراش امسال که باعث بروز حوادث تلخ و خسارتی شده بود افزود: در زمان اجاره خودرو قراردادها باید به نحوی تنظیم شود که تصادفات و تخلفات را به حداقل برساند.

وی با تاکید بر آموزش به عنوان یکی از مهمترین اولویت های پلیس گفت: رنت کارها باید به مشتریان خود حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آموزش های لازم را ارائه کرده و مستندات لازم را از این ارائه تهیه کنند تا در صورت بروز حادثه بتوانند ادعای خود مبنی بر ارائه آموزش را ثابت کنند و متضرر نشوند.

 ایمانی نسب با تاکید بر اجاره خودرو به کسانی که دارای مدارک لازم و گواهینامه هستند بر استعلام مدارک تاکید کرد و خاطر نشان کرد: رنت کارها باید مدارک خودرو را در اختیار اجاره کنندگان قرار دهند ضمن اینکه مدارک فرد اجاره کننده به صورت کامل و شفاف مورد بررسی قرار گیرد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.