روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 26185
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 30 دی 1400 - 17:43 | | ارسال توسط :

نقش راهبردی بندرتجاری کیش در حوزه بازار بانکرینگ

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش از فعالیت‌های تجاری، ترانزیتی و نقش راهبردی منطقه آزاد کیش در حوزه بازار بانکرینگ با کشور‌های همسایه خبر داد.
نقش راهبردی بندرتجاری کیش در حوزه بازار بانکرینگ

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، عزت اله محمدی، گفت: بندر تجاری کیش می‌تواند با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی از جمله در حوزه بازار بانکرینگ با کشور‌های همسایه خلیج فارس و کشتی‌های عبوری از این بندر را داشته باشد.

محمدی افزود: تامین مواد غذایی، ارائه خدمات فنی و مهندسی، پزشکی و بهداشتی، امکان اسکان و تعویض خدمه کشتی، جمع آوری پسماند‌های نفتی و زباله‌های کشتی از خدمات جانبی صنعت بانکرینگ هستند که هر یک می‌تواند زمینه ساز درآمدزایی بالایی برای بندر تجاری کیش باشد.

وی افزود: منطقه آزاد کیش در مسیر ورود کشتی‌ها به این خلیج در منطقه استراتژیک تنگه هرمز با ظرفیت‌های جغرافیایی لازم و با اقدامات مناسب می‌تواند سهمی از بازار را برای سوخت‌رسانی به کشتی‌ها اختصاص دهد.

عزت اله محمدی افزود: در طول سال، ۲۵ هزار کشتی از خلیج‌فارس عبور می‌کنند که نیاز به ۲۰ میلیون تن سوخت دارند، در این میان امارات متحده یکی از کشور‌هایی هست که به کشتی‌ها سوخت‌رسانی می‌کند و به گفته کارشناسان افزون بر ۸۰ درصد سوخت کشتی‌ها در بندر فجیره این کشور تامین می‌شود.

محمدی افزود: موقعیت استراتژیک بندر تجاری مجهزی که در شمال شرقی این جزیره واقع شده و همچنین عدم دسترسی به حمل و نقل جاده ای، سبب می‌شود تا این بندرگاه شاهرگ حیاتی حمل و نقل توسعه فعالیت‌های دریایی و اقتصادی باشد.

وی گفت: مجتمع بندر تجاری کیش می‌تواند در حوزه توسعه بازار بانکرینگ با کشور‌های همسایه خلیج فارس، نقش راهبردی داشته باشد که برای تقویت چنین ظرفیت بی نظیری با برنامه ریزی دقیق می‌توان در شرایط فعلی از دریا به عنوان بزرگ‌ترین محور تجارت بین‌الملل بهره گرفته و سبب رونق همه جانبه این جزیره زیبا شود.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در ادامه تصریح کرد: بندر تجاری کیش قابلیت پهلوگیری کشتی‌های کانتینری، مسافری، تفریحی، سوختی است و حجم گسترده‌ای از عملیات جابه‌جایی کالا‌های عمومی در این بندر انجام می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.