روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 29440
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1401 - 14:48 | | ارسال توسط :
مدیرکل غذا، دارو و استاندارد قشم عنوان کرد؛

نمونه‌برداری از ۴ هزار و ۲۵۹ محموله وارداتی در قشم

مدیرکل غذا، دارو و استاندارد قشم گفت: نظارت بر محموله‌های وارداتی از طریق مبادی ورودی، اسکله بهمن و کاوه یکی از مهمترین وظایف است و سال گذشته ۴هزار و ۲۵۹ محموله بازرسی شد.
نمونه‌برداری از ۴ هزار و ۲۵۹ محموله وارداتی در قشم

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری مهر، نسرین نانوایی بیان کرد: ۲ هزار و ۸۳۸ محموله از اسکله بهمن، ۲۸ محموله از اسکله کاوه، ۲۸۰ محموله ملوانی و یک هزار و ۱۱۳ اظهارنامه ارائه شده توسط بازرگانان فعال منطقه، در سال گذشته توسط کارشناسان خبره این مجموعه بازرسی و در برخی موارد با توجه به ضوابط نمونه‌برداری شد.

وی ادامه داد: ۱۳۱ نمونه آرایشی، ۱۹۸ نمونه غذایی و ۴۵۷ نمونه برقی جهت اطمینان از سلامت و امنیت به آزمایشگاه‌های معتبر و مورد تائید سازمان ملی استاندارد ارسال شد.

نانوایی با اشاره به اینکه بنا بر دستورالعمل سازمان ملی استاندارد بازرسی از کارخانه‌هایی که مشمول ضوابط ملی استاندارد هستند در حیطه وظایف این اداره کل قرار دارد، اضافه کرد: در سال گذشته ۴۳ مورد بازرسی و ۳۰ مورد نمونه برداری از کارخانه‌های جزیره نیز انجام شد.

مدیرکل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: بازرسی از آسانسورهای ارجاعی از شهرداری و واحد صدور پروانه و مجوز سازمان منطقه آزاد قشم و صدور تائیدیه نیز یکی دیگر از وظایف این مجموعه است و در سال گذشته ۱۴۶ مورد بازرسی انجام شد و ۷۸ مورد صدور تائیدیه به ثبت رسید.

وی یادآور شد: این اداره کل در خصوص صدور گواهینامه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری به داخل کشور بالغ بر ۱۵۰ پرونده و در خصوص تعیین ماهیت کالاهای وارداتی استعلام شده و پاسخ به سوال کارشناس گمرک ۴۳ پرونده را در سال ۱۴۰۰ در کارنامه کاری خود دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.