روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 6334
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 02 شهریور 1399 - 13:10 | | ارسال توسط :
همزمان با هفته کرمان دولت؛

هرمزگان، کرمان و یزد سیراب می‌شوند

استاندار هرمزگان با اشاره به ایجاد آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی در این استان، گفت: هرمزگان، کرمان و یزد از این منبع آبی بهره مند خواهند شد.
هرمزگان، کرمان و یزد سیراب می‌شوند

استاندار هرمزگان با اشاره به ایجاد آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی در این استان، گفت: هرمزگان، کرمان و یزد از این منبع آبی بهره مند خواهند شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از صبح و گفتگو، فریدون همتی با اشاره به طرح‌های آماده‌ی بهره برداری در استان هرمزگان بمناسبت هفته دولت گفت: ۵۷۶ پروژه آماده بهره برداری هستند و تعدادی آغاز به کار خواهند کرد.
وی از بهره برداری ۹هزار پروژه در استان استراتژیک هرمزگان در دو دولت روحانی خبر داد و افزود: در بخش آب و فاضلاب وزارت نیرو ۵۸۹ پروژه و در بخش سدسازی یک سد را در سال گذشته افتتاح کردیم و یک تصفیه‌خانه در دست ساخت است.
همتی ادامه داد: دو آب شیرین کن در استان هرمزگان با مقیاس بی نظیر در کشور بنا شده‌اند که آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی با دو فاز و تا ۲۰ هزار متر مکعب به بهره برداری رسیده است و آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی هم با سرمایه گذاری بخش خصوصی با ۲۰۰هزار متر مکعب تا آذرماه به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار هرمزگان افزود: استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد از این آب شیرین کن یک میلیون متر معکبی بهره مند می‌شوند.

همتی با اشاره به اینکه در بخش برق ۱۱۴۲ پروژه در استان به بهره برداری رسیده است، در این راستا از ۶ واحد نیروگاهی نام برد که چندی پیش افتتاح شد.
وی افزود: در حوزه وزارت راه و شهرسازی حدود ۱۳۰۹ پروژه در دست داشتیم که بیش از ۲ هزار کیلومتر جاده روستایی را ایجاد کردم. همچنین کریدور بزرگ ساحلی از شلمچه آغاز و تا انتهای استان سیستان و بلوچستان ادامه می‌یابد و حدود ۸۶۷ کیلومتر آن در استان هرمزگان جای دارد.
همتی گفت: بیش از ۳۰۰ کیلومتر این کریدور در دو لاین به بهره برداری رسیده و ۱۵۰ کیلومتر تا پایان سال به اتمام می‌رسد که بخش غربی هرمزگان از بوشهر تا بندرعباس افتتاح رسمی شده و ۸۰ درصد این کریدور در نزدیکی سواحل مکران کامل شده است.
وی افزود: عملیات تخلیه، بارگیری، صادرات و واردات بندر شهید رجایی از این زیر ساخت‌ها بهره خواهد گرفت.
همتی گفت: حدود ۲۵هزار و ۳۵۷ واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل مالکان شده است که زیر ساخت این واحدها تکمیل است و شامل مدرسه، مسجد، پاسگاه و خانه بهداشت می‌باشد.
استاندار هرمزگان افزود: در حوزه وزارت صنعت و معدن ۳۱۱ پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست داشتیم و در بخش وزارت جهاد کشاورزی ۵۰۶ پروژه نظیر توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار مهیا شده است.
همتی با اشاره به ارتقای گلخانه‌های این استان از ۶۳ به ۷۳۶ هکتار، گفت: در حوزه صادرات شاهد جهش بودیم و با افزایش ۱۸۰ درصدی روبرو شد که سالانه ۷۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی را صادر می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: احداث فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال عملیاتی می‌شود که در حال حاضر ۴۵ میلیون لیتر بنزین یورو۵ را در دست تولید دارد.
همتی ادامه داد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ۸۱۷ پروژه در دولت روحانی افتتاح شده است که یکی شامل بیمارستانی در شهرستان رودان و تاسیس خانه‌های بهداشت است.
وی ابراز امیدواری کرد سایر بیمارستان‌های در دست ساخت تا پایان دولت تقدیم مردم شود.
همتی گفت: در حوزه وزارت کشور ۳هزار و ۲۸ پروژه بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل کمک‌های دولت و بخش خصوصی شکل گرفته و شامل بازار میوه و تره بار، بازار ماهی فروشان و بازار بنکداران در بندرعباس می‌باشد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : صبح و گفتگو
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.