روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 39653
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 23 فروردین 1402 - 15:47 | | ارسال توسط :

هشدار سطح نارنجی؛ ارتفاع موج در خلیج‌فارس و دریای عمان به ۲ متر می‌رسد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان گفت: ارتفاع موج از روز پنجشنبه هفته جاری تا دوشنبه آینده در جزایر خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل تا ۲ متر می‌رسد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، مهرداد حسن‌زاده روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان از روز پنجشنبه ۲۴ فروردین تا دوشنبه ۲۸ فروردین شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهیم بودیم.

وی بیان کرد: از بعد از ظهر روز پنجشنبه این باد نسبت شدید شمال غربی در خلیج فارس و مناطق فرا ساحل کیش و لاوان شروع خواهد شد و از روز جمعه با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲ سانتی متر به ویژه در جزایر خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل رخ خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکید کرد: وزش این بادها سبب اختلال در ترددهای دریایی، آسیب به شناورهای سبک، آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و احتمال گرد و غبار و کاهش دید بویژه در جزایر خلیج فارس خواهد شد.

وی با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های امدادرسان، توصیه کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به تاسیسات دریایی جلوگیری از ترددهای دریایی با شناورهای سبک و فعالیت‌های گردشگری دریایی، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا و جمع آوری تورهای صیادی مدنظر باشد.

حسن زاده همچنین گفت: پیش‌بینی شده روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری یک سامانه بارشی با تاکید بر مناطق غربی، وارد استان شود و نیاز است تمهیدات لازم برای این بارش‌ها نیز مدنظر قرار گیرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.