روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 4633
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 01 مرداد 1399 - 10:04 | | ارسال توسط :
تهیه کننده برنامه کیش و زندگی:

همانند یک عقاب به این فکر بودیم که بلند پرواز باشیم

برنامه کیش و زندگی برنامه‌ای برای خانواده‌های کیش و شامل بخش‌های آموزشی، اطلاعاتی و تربیتی است.

برنامه کیش و زندگی برنامه‌ای برای خانواده‌های کیش و شامل بخش‌های آموزشی، اطلاعاتی و تربیتی است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش سارا رضائی، تهیه کننده و مجری برنامه کیش و زندگی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: برنامه کیش و زندگی فعالیت خود را با ساختار خانواده از دی ماه ۹۴ با چشم اندازی نو و ایده‌های جدید آغاز کرد.

رضائی در خصوص موضوعیت این برنامه گفت: از آنجا که موضوع این برنامه حول محور خانواده می‌چرخد و موارد مختلفی را در زیرمجموعه خود دارد به موضوعات محیط زیست، مهارت‌های ده‌گانه، مشاوره خانواده، آشپزی، هنری، نکات مربوط به همسرداری و فرزندپروری از دید اسلام و روانشناسی با حضور مشاوران خانواده می‌پردازد.

وی با اشاره به تنوع موضوعات مطرح شده در این برنامه تاکید کرد: باید توجه کامل به تمام موضوعات داشته باشیم چرا که یک موضوع صرف نیست و موضوعاتی در این برنامه مطرح می‌شود که تمام خانواده‌ها به آن نیاز دارند.

تهیه کننده برنامه کیش و زندگی در ادامه افزود: تعدادی از ارگان‌ها همچون اداره امور زنان، بهزیستی، مرکز توسعه سلامت، ناحیه مقاومت بسیج، بیمارستان و کلینیک‎‌های درمانی که از نظر مشاوره‌ای در جزیره کیش در حال فعالیت بوده و با خانواده‌ها در ارتباط هستند به ما در خصوص دعوت از میهمانان کمک می‌کنند.

سارا رضایی در ادامه با توجه به اینکه در جزیره کیش محدودیت کارشناس داریم افزود: کارشناس باید بیان مناسبی داشته باشد تا مردم گفتار و بیان او را بپذیرند.

وی اظهار داشت: برنامه کیش و زندگی هر هفته به یک موضوع خاصی می‌پردازد و از حضور روانشناسی که به برنامه دعوت شده است استفاده و اطلاعاتی را که در خصوص برنامه لازم است در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. از طرفی با توجه به مناسبت‌های تقویمی اعم از ملی، مذهبی یا جهانی میهمان برنامه را دعوت کرده و در خصوص آن به بحث می‌پردازیم.

رضائی در ادامه گفت : در یک سری از فصل‌ها با توجه به درخواست شبکه سراسری «شما» برنامه را پخش کردیم. به عنوان مثال در پاییز گذشته سه ماه آنتن «شبکه شما» را در اختیار داشتیم که مورد توجه بینندگان زیادی نیز قرار گرفته بود.

تهیه کننده برنامه کیش و زندگی با بیان این نکته که برنامه کیش و زندگی از بین ۳۳ استان مقام اول را کسب کرده است عنوان کرد: ۳۳ برنامه خانواده در کشور (بجز شبکه‌های سراسری) در حال پخش است که جزیره کیش با وسعتی که دارد در بین این استان‌ها مقام اول را نصیب خود کرد. با وجود امکاناتی که استان‌های بزرگ در شبکه خود دارا هستند و امکاناتی که ما در جزیره کیش در اختیار داریم باز هم جای بسی خوشحالی است که توانستیم این مقام را کسب و افتخار دیگری برای صدا و سیمای کیش رقم بزنیم. ما ثابت کردیم که امکانات حرف اول را نمی‌زند و ایده و خلاقیت و محتوا است که باید مهم باشد.

وی در خصوص معیار سنجش داوران برای انتخاب یک برنامه به عنوان مقام اول گفت: داوران علاقمند هستند که مطلب به درستی در اختیار مخاطب قرار گیرد و همچنین پراهمیت بودن حضور خانواده‌ها که ما در یک دوره از حضور آن‌ها در برنامه خود استفاده کردیم که در حال حاضر و به دلیل شیوع بیماری کرونا این گزارش‌ها متوقف شده است. از سویی علاقمند به این موضوع هستند که محتوای تولید شده برای خانواده‌ها مفید واقع شود و فقط موظف به تولید برنامه‌ای نباشیم که به ما سپرده شده است.

وی تصریح کرد: هم برای تیم کیش و زندگی استفاده مردم از محتوا بسیار مهم است و هم برای داوران تهران که بسیار سختگیرانه عمل و ارزیابی می‌کنند.

وی نقش صدا و سیما را در ارائه اینگونه برنامه‌ها و جذب مخاطب را اینچنین توضیح داد و گفت: روندی در صدا و سیما وجود دارد که شاید مردم تمایل داشته باشند که با آن آشنا شوند. ما جلسات متعددی را برگزار می‌کنیم و مدیران در پشت صحنه مدام در حال رصد کردن این برنامه هستند و جالب است که بدانید ما در آخرین ارزیابی محتوایی عدم استفاده از واژه‌های بیگانه در ایران رتبه اول را در سطح کشور کسب کردیم. بیگانه از این لحاظ که آن واژه نباید بیان می‌شد در حالی که جایگزین فارسی برای این واژه عنوان شده است.

رضایی در ادامه افزود: تهیه کننده برنامه طرح و ایده خود را در جلسه بیان می‌کند که موافقت یا مخالفت با طرح عنوان شده و نظرات متعددی در این مورد ارائه داده می‌شود. برنامه در زمان پخش ارزیابی و ایرادات آن گرفته و از تهیه کننده و عوامل خواسته می‌شود که آن ایرادها را برطرف سازند. که این ارزیابی حین پخش کمک بسیاری به برنامه می‌کند و چون در حال حاضر رقابت رسانه‌ای زیاد شده است باید خودمان را به روز نگه داریم و این دغدغه برای مدیران نیز وجود دارد.

سارا رضایی تصریح کرد: این یک اتفاق برای جزیره کیش بسیار رخداد خوبی بود و شاید در آغازین روز شروع این برنامه چشم انداز خوبی داشتیم و همانند یک عقاب به فکر این بودیم که بلند پرواز باشیم و از طرفی چشم خود را بر روی کمی‌ها و کاستی‌های کیش و شبکه خود بستیم و مانند زنبور عسل به دنبال گل‌هایی بودیم که از آن‌ها انرژی بگیریم تا این برنامه را زنده نگه داریم. داوران تهران همیشه به این نکته اشاره می‌کنند که برنامه کیش و زندگی را  پس از بازبینی برنامه سایر استان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌دهند چرا که از نظر دکور برنامه، نحوه اجرا و محتوای خوب این برنامه انرژی مثبتی دریافت می‌کنند و این برای ما یک اتفاق بسیار خوبی است.

لازم به یادآوری است که برنامه کیش و زندگی در دو جشنواره تولیدات تلویزیونی و رادیویی مراکز استان‌های صدا و سیما توانست به مرحله داوری راه پیدا کند و در بیست و یکمین جشنواره تولید مراکز استان‌های صدا و سیما سارا رضایی به عنوان بهترین مجری زن دیپلم افتخار جشنواره را کسب کرد.

همچنین سازمان بهداشت جهانی در قالب گزارش ماهیانه سال ۲۰۱۷  در ستون دستاورد بزرگ این ماه (This month’s great achievement) خود از برنامه کیش و زندگی صدا و سیمای مرکز کیش به تهیه کنندگی سارا رضایی که با دعوت از پروفسور موید علویان، رئیس شبکه ملی هپاتیت ایران  به موضوع هپاتیت C پرداخت ویژه‌ای داشت، قدردانی کرد.

نویسنده : فاطمه یاقوتی | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.