روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 34793
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 30 شهریور 1401 - 9:56 | | ارسال توسط :

همبستگی خاندوزی با اصلاح طلبان برای تخریب سعید محمد

قرار گرفتن مناطق آزاد زیر یوغ وزارت اقتصاد یکی از بزرگترین رویکردهای نادرست در دوره های قبل بود که موجب شد مناطق آزاد نه تنها پیشرفت نکنند بلکه هر روز با بخشنامه های من درآوردی و قوانین خود ساخته از سوی برخی منتقدان مناطق آزاد از ماموریت های اصلی خود دور شوند.
همبستگی خاندوزی با اصلاح طلبان برای تخریب سعید محمد

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در حالیکه مناطق آزاد جهان روز به روز موجب پیشرفت کشورهای خود می شوند؛ در کشور ما به دلیل کج سلیقگی برخی مسئولان و بی تفاوتی به اهمیت رشد و توسعه این مناطق در بالندگی کشور شاهد اتفاقاتی هستیم که موجب می شود این مناطق هر روز نسبت به روز قبل عقب گرد کرده و از ماموریت های اصلی خود دور شوند.

حاشیه سازی و تخریب دبیرشورای عالی مناطق آزاد پس از هجمه های بسیار و اعمال قوانین سلیقه ای و من درآوردی برای این مناطق از جمله اتفاقاتی است که در روزهای اخیر در شبکه های مجازی شاهد آن هستیم.

و این روزها هم شنیده می شود احسان خاندوزی وزیرامور اقتصادی و دارایی با اصلاح طلبانی که دستشان از منافع مناطق آزاد کوتاه شده همراه شده و شنیده ها حاکیست برای تخریب سعید محمد به آنها جلساتی گذاشته است نزدیکی یکی از ارگان رسانه ای اصلاح طلب با دفتر وزیر اقتصاد و انتشار خبر کنارگذاشته شدن محمد  از دولت دلیلی بر این مدعاست

احسان خاندوزی که از حضور محمد در جایگاه اقتصادی هراس دارد این روزها در پی انتقادات مردم نسبت به عملکردش در وزارت اقتصاد برای زدن رقیب احتمالی اش از هیچ کاری فروگذار نمیکند از اخبار نادرست درباره عملکرد مناطق آزاد به دفتر رییس جمهور و معاون اول گرفته تا ساپورت کردن هوادارن توییتریش برای تخریب  سعید محمد.

بنابراین گزارش، یکی از مهمترین معضلاتی که این روزها مناطق آزاد با آن روبرو هستند عدم ثبات در مدیریت هاست، درحالیکه سعید محمد در تلاش است تا حقوق حقه مناطق آزاد و استقلالی که می تواند زمینه ساز رشد و توسعه این مناطق باشد به آن بازگردانده شود تخریب ها علیه وی نشان می دهد که متولی مستقیم مناطق آزاد که وزارت اقتصاد است تمایلی به رشد این مناطق ندارد.

احسان خاندوزی با وجود اینکه وعده هایی در زمان انتخاب شدن به عنوان وزیر اقتصاد داده بود هنوز هم نتوانسته است به آن ها عمل کند

از جمله وعده های وی، می توان به  بازار سرمایه، کنترل تورم و تامین مالی از طریق فروش اموال و املاک دولت اشاره کرد و جالب اینکه بورس به یکی از معضلات برای وزارت وی تبدیل شده است.

بررسی‌ها نشان میدهد خاندوزی بسیار ضعیف‌تر از دولت‌های قبلی عمل کرده و نتوانسته آنچنان که وعده و شعار داده بود عمل کند. به نظر می‌رسد وی به طور کلی کنترلی بر اوضاع اقتصادی کشور ندارد.

در مجموع  تا این لحظه اقدامی که نشان دهد وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم تصمیم به تغییر روند سیاستگذاری و هدایت بورس به سمت یک بازار مولد و کارآ دارد، صورت نگرفته و تمام سهامداران بازار سرمایه می‌دانند که وقتی مسئولی از مقام‌های دولتی مدعی حمایت از بازار می شود یا وعده اتفاق بزرگی در بازار را می‌دهد به معنی این است که نوسانگیری دیگری در راه است و سهم‌ها مجددا در کف قیمتی قرار خواهند گرفت.

طی روزها اخیر شاهد روند نزولی و کاهشی بازار سرمایه در بورس هستیم که نشان از ناکارآمدی وزارت اقتصاد در اجرای تعهدات خود نسبت به بازار سرمایه دارد.

ای کاش آقای خاندوزی به جای اینکه وقت خود را صرف تخریب و نابودی دیگران کند اندکی وقت برای سر و سامان دادن به وضعیت کنونی اقتصادی کشور و عمل به وعده ها و شعارهای خود می کرد تا بازار سرمایه و بورس از این ریزش نجات یابد.

در شرایط سخت اقتصادی کنونی و در حالیکه تمامی نهادها و ارگان ها برای رشد و توسعه کشور و گذراز تحریم های سخت و شکننده باید در کنار هم و دست در دست هم داده و کشور را آباد کنند این تخریب ها می تواند به زیان کشور و ملت تمام شود.

| منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.