روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 10190
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 03 آذر 1399 - 7:40 | | ارسال توسط :
مدیر بنادر و فرودگاه‌های کیش:

همزمان با به جریان انداختن رونق اقتصادی و گردشگری در کیش حافظ جان و سلامت هموطنان خود هستیم

مدیربنادر و فرودگاه های کیش با اشاره به اهمیت حفظ جان و سلامت مردم گفت: برای افرادی که تست کرونای آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت مثبت اعلام شده بلیط صادر نخواهد شد.
همزمان با به جریان انداختن رونق اقتصادی و گردشگری در کیش حافظ جان و سلامت هموطنان خود هستیم

مدیربنادر و فرودگاه های کیش با اشاره به اهمیت حفظ جان و سلامت مردم گفت:  برای افرادی که تست کرونای آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت مثبت اعلام شده بلیط صادر نخواهد شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، علی عرب مدیر بنادر و فرودگاه‌های کیش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا در اوایل اسفندماه، جلساتی در شورای سلامت کیش برگزار شد. اظهار کرد: تنها فرودگاه کشور برای محدودیت پرواز بودیم و به دلیل محاط شدن جزیره کیش با دریا و صرفاً تردد به این جزیره از طریق دریا و هوا امکان‌پذیر است از اینرو از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۸ از این دو راه ترددها را کاهش دادیم.

عرب در ادامه افزود: به دنبال این تصمیمات پروازها به ۵ پرواز از ۵۰ پرواز در روز تقلیل یافت همچنین ترددهای دریایی به شدت محدود گردید. از ۲۹ اسفندماه سال گذشته تقریباً مسیرها را مسدود کردیم و تنها یک پرواز اضطراری شرکت هواپیمایی کیش برقرار بود و افرادی که از جزیره کیش خارج شده بودند نمی‌توانستند وارد جزیره شوند و پذیرای گردشگری در این تاریخ نبودیم و صرفاً کسانی که در جزیره بودند با پروازها یا شناورهای یک طرفه از کیش خارج شدند.

مدیر بنادر و فرودگاه‌های کیش عنوان کرد: اوایل اردیبهشت ماه در یک فرآیند تدریجی و اعلام یک سامانه شروع به پذیرش کیشوندانی نمودیم که از جزیره خارج شده و در حال بازگشت بودند که این فرآیند طی حدوداً ۳۰ روز انجام گرفت و از ابتدای خردادماه پروازهای تجاری کار خود را آغاز کرد که البته با اعمال محدودیت‌ها و به صورت تدریجی این پروازها انجام گرفت.

عرب همچنین با بیان این موضوع که در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد سال جاری به شدت کاهش پرواز داشتیم افزود: در ۵ ماه نخست سال جاری حدود ۶۰ درصد کاهش پرواز  نسبت به ۵ ماه ابتدای سال گذشته داشتیم که در شهریورماه شاهد  افزایش ۱۴ درصدی مسافر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بودیم که این افزایش در مهرماه به ۲۵ درصد مشابه در سال ۹۸ رسید.

عرب افزود: در آبان ماه به دلیل اعمال قانون در خصوص تعداد مسافران هر پرواز و رعایت فواصل اجتماعی که توسط سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده بود تعداد مسافران نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و در آبان ماه با ۳۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه بودیم.

وی در خصوص بحث مسافران دریایی اظهارکرد: وضعیت مسافرت های دریایی دقیقاً مشابه سفرهایی هوایی بوده و تفاوت چندانی وجود ندارد اما نکته مهمی که وجود دارد این است که ما در مسیرهای دریایی از همان ابتدایکی در میان را داشتیم و تاکنون نیز به همین صورت بوده و شناورها با ۶۰ درصد ظرفیت خود در حال تردد هستند.

علی عرب با بیان این نکته که فرودگاه کیش در سطح کشور جزو اولین فرودگاه‌هایی بود که رعایت پروتکل‌ها در آن اجباری شد تصریح کرد: از ابتدای شروع بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه کیش به صورت جدی صورت گرفت و استفاده از ماسک برای مسافران و پرسنل فرودگاه اجباری شد و اتوبوس‌های فرودگاهی با حدود ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال تردد و مسافرگیری می‌باشند.

وی ادامه داد: در فرودگاه ناظرینی حضور دارند که بر رعایت فواصل اجتماعی و بهداشتی نظارت می‌کنند. سالن‌ها علامت‌گذاری و پلاکاردهای توصیه‌های بهداشتی در سالن‌ها نصب شده و هشدارهای لازم در تلویزیون‌ها نمایش داده می‌شود و سیستم پیجینگ فرودگاه تذکرات لازم را اعلام کرده و ضدعفونی فرودگاه به صورت مستمر در طول مدت کار فرودگاه انجام شده که در بنادر نیز این فعالیت‌ها به همین شکل صورت می‌پذیرد.

عرب گفت: بار مسافران به صورت جداگانه ضدعفونی شده و هواپیماها نیز به همین شکل بوده و مسافران از تونل‌های ضدعفونی کننده عبور کرده و در گیت‌هایی که نیاز به ایستادن در صف احساس می شود تماماً علامت‌گذاری شده و تب سنجی با دوربین ثابت و تب سنج‌های دستی صورت می‌گیرد. خودروهایی که از طریق بنادر وارد جزیره می‌شوند نیز ضدعفونی می‌شوند.

مدیر بنادر و فرودگاه‌های کیش تاکید کرد: امیدواریم  بتوانیم همزمان با اینکه رونق اقتصادی و به جریان بودن فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری را در جزیره کیش داشته باشیم حافظ جان و سلامت هموطنان خود نیز باشیم. 

وی در خصوص محدودیت‌های اعمال شده بیان کرد: این محدودیت‌ها بیشتر در خصوص حمل و نقل جاده‌ای بوده و در خصوص پروازها صرفاً محدودیتی که ایجاد شد به این صورت است که اگر تست کرونای فردی مثبت و در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده باشد، ما از طریق لینکی که به این سامانه متصل است مطلع شده و بلیطی برای این افراد صادر نخواهد شد که البته این امر در بنادر که فعالیت صدور بلیط در اختیار خود ما می‌باشد صورت می‌گیرد اما در بحث شرکت‌های هواپیمایی آژانس‌ها مکلف شده‌اند تا به سامانه متصل و افرادی را که به هر دلیلی علائمی داشته‌اند را شناسایی و بلیط برای این افراد صادر نگردد.

وی در خصوص فرودگاه‌ نیز اعلام کرد: در مجموعه فرودگاه چندیدپن پروژه را داریم که یکی از بهترین پروژه‌ها باند جنوبی فرودگاه می‌باشد که در حال تکمیل بوده و ۴۴۰۰ متر در نهایت طول و ۷۵ متر عرض با کتگوری ۲ خواهد داشت که روشنایی باند نیز اپروچ، پاپی و روشنایی‌های فرودگاه می‌باشد همزمان اجرا می‌گردد. در حال خرید تجهیزات فرودگاهی مربوط به کمک ناوبری از قبیل ای. ال. اس و دی. بی. یو. آر هستیم که امیدواریم تا پایان سال تمامی این تجهیزات را تکمیل کنیم و بعد از آن نیاز به دریافت مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها داریم و تست‌های خاصی باید انجام شود و هواپیمای فلای چک در خصوص بحث روشنایی و تقرع پروازی باد آزمایشات لازم را انجام دهد که در صورت انجام این آزمایش‌ها می‌توانیم باند جنوبی را عملیاتی کنیم.

وی با بیان این موضوع که باند جنوبی باند اصلی فرودگاه است افزود: چند سالی است که در حال توسعه این باند هستیم و مراحل نهایی آن را طی می‌کنیم.

وی همچنین گفت: علاوه بر این فعالیت‌ها، بحث سوخت رسانی فرودگاه را نیز اجرایی می‌کنیم که فاز اول آن که شامل مخازن روزانه است آماده شده و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. این فاز شامل ۴ مخزن ۹۰ هزار لیتری سوخت هواپیما بوده و فاز دوم شامل دو مخزن بوده که مجموعاً ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر ذخیره بنزین است که برای فرودگاه حائز اهمیت بوده و  در حال اجرا می‌باشد. ساختمان پلیس فرودگاه، ساختمان مربوط به امنیت پرواز نیز در حال ساخت است. ترمینال فرودگاه جدید کیش نیز با همکاری حوزه عمرانی سازمان در حال ساخت بوده که مراحل پایانی خود را طی کرده و در حال خرید تجهیزات و نصب آن‌ها می‌باشند.

وی گفت: پروژه برج مراقب فرودگاه که در قدیم ساخته شده است نیز از جمله پروژه‌هایی است که مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که مرحله خرید تجهیزات را پشت سر می‌گذارد

نویسنده : فاطمه یاقوتی | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.