روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32713
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 26 تیر 1401 - 9:44 | | ارسال توسط :

همزمان با عید سعید غدیر خم، جشنواره کیش خوشمزه، رویدادی برای آشتی دوباره کیش با جشنواره ها/ کیش همچنان امن و پویاست

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در نشست خبری جشنواره کیش خوشمزه که آیین افتتاح آن با ویژه برنامه های متنوع روز یکشنبه همزمان با شب عید غدیر خم در کنسرت هال مردم برگزار می شود ناصری دبیر جشنواره اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده ای که کیش با آن روبرو بود با هم اندیشی […]

همزمان با عید سعید غدیر خم، جشنواره کیش خوشمزه، رویدادی برای آشتی دوباره کیش با جشنواره ها/ کیش همچنان امن و پویاست

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در نشست خبری جشنواره کیش خوشمزه که آیین افتتاح آن با ویژه برنامه های متنوع روز یکشنبه همزمان با شب عید غدیر خم در کنسرت هال مردم برگزار می شود ناصری دبیر جشنواره اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده ای که کیش با آن روبرو بود با هم اندیشی اعضاء جامعه جشنواره کیش خوشمزه با هدف اتحاد اصناف و رونق دوباره جزیره کیش طراحی و برنامه ریزی شد.

همایون ابوالحسنی دبیر دائمی جشنواره کیش خوشمزه نیز در این نشست همدلی را تنها راهکار برون رفت از مشکلات حاضر عنوان کرد و افزود: ایده کیش خوشمزه قبل از عید نوروز پیشنهاد شد و تصمیم بر این شد که این ایده به صورت جشنواره دائمی با یک دبیرخانه دائمی طراحی و اجرایی شود.

ناصری افزود: کیش نیاز به یک مدیر تبلیغات واحد دارد که در کل سال برای کیش به شکل های مختلف در ایران و منطقه حتی خارج از کشور تبلیغات صحیح انجام دهد.

وی با اظهار امیدواری از ادامه جشنواره با همکاری و همراهی تمامی صنوف در کیش تاکید کرد: ایده پردازی این جشنواره به صورت دائمی است اگر چه احتمال می رود در ماه اول با آزمون وخطا همراه باشد اما امیدواریم در ادامه با همراهی تمامی اعضاء و همچنین دیگر اصناف بتوانیم برای کیشوندان و گردشگران اوقات خوبی فراهم کنیم.

رضا رشید پور مشاور رسانه ای جشنواره نیز با اشاره به اینکه کیش اکنون کیش در وضعیت مناسبی قرار ندارد افزود: با معیارهای متوسط و ارزیابی های معمولی شاهد هستیم که کیش در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و اگر شرایط همچنان ادامه یافته و در بخش حاکمیتی تصمیمات درستی گرفته نشود در آینده کیش به قهقرا خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه های مختلف مانند معافیت های مالیات، جذابیت های سرمایه گذاری، ارائه مشوق های سرمایه گذاری و … دیگر از کیش چیزی باقی نمانده است. تصریح کرد: در جایی که سرمایه گذاری، صادرات، واردات و … هزار و یک مشکل وجود دارد و به آن مشکلات طبیعی مانند کرونا و زلزله افزوده شده همچنین سیستم حاکمیتی مستمر در حال تغییر و تحول است ( تغییر ۵ مدیرعامل در ۲ سال گذشته) سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی بیشتر به طنز شبهات دارد.

رشیدپور ادامه داد: با شعارهای جذاب مدام رویا فروشی می کنیم، رویاهایی که مبتنی بر زیرساخت های صفر و مبتنی بر بهم ریختگی در برنامه ریزی است.

وی افزود: ما کمترین امکانات را برای گردشگران در کیش نداریم، نه درحوزه حمل و نقل، نه در ارائه برنامه های جذاب و نه در هیچ بخش دیگر و گردشگران در جزیره سرگردان می مانند.

مشاوره رسانه ای جشنواره کیش خوشمزه تاکید کرد: جشنواره کیش خوشمزه می تواند حیات را به جزیره کیش برگرداند زیرا به مانند « نفس » برای کیش می ماند.

وی افزود: ما به لطف خداوند در کیش آب و هوا را داریم و نیاز به پویایی برای ادامه حیات داریم و این جشنواره می تواند مانند « نفس» حیات و پویایی را به کیش بازگرداند و این پویایی توسط بخش خصوصی را نباید از دست بدهد.

رشیدپور جامعه پذیرایی را بزرگترین جامعه صنفی کیش با بیش از ۴۰۰ رستوران و کافه و مراکز تهیه و توزیع غذا برشمرد و افزود: با وجود اینکه جامعه پذیرایی بزرگترین جامعه صنفی کیش است اما نمی تواند پرواز را به کیش بیاورد، یا درحوزه اقتصادی و گردشگری کار مهمی انجام دهد، پروازها را ارزان یا تسهیل کند، همه این موارد بر دوش بخش حاکمیتی است.

وی ادامه داد: ما در این جشنواره آمده ایم بگوییم که بخش خصوصی با تمام اختلاف سلیقه هایی که با هم دارند زنده و قدرتمند دور یک میز نشتسته اند و دردل های همدیگر را ششنیده و تصمیم دارند برای حیات کیش کاری انجام دهند.

این فعال اقتصادی کیش تاکید کرد: ما آمده ایم به مردم بگوییم که کیش با تمام زلزله هایش همچنان امن است، با همه قوانین خلق الساعه محل آرامش، پویایی، زندگی و لذت است،

وی با بیان اینکه این جشنواره تنها رخدادی است که در قدم های نخست به تمام خواسته های خود دست یافت افزود: ما نشان دادیم که بخش خصوصی همچنان قدرتمند ادامه می دهد و پویایی خود را حفظ کرده است.

رشیدپور با اشاره به اینکه جشنواره کیش خوشمزه در سه فاز برگزار می شود اظهار کرد: در قدم اول تلاش برای این است که کیشوندان با دریافت ” بن کارت “هایی بتوانند از خدمات مراکز پذیرایی استفاده کرده و به نوعی آشتی با کیشوندان است.

وی ادامه داد: در این قدم کیشوندان می توانند با دریافت بن کارت های یکصد هزار تومانی به صورت رندوم از تخفیفات کافه و رستوران های کیش بهره مند شوند.

فاز دوم به گفته دبیر مشاور برندینگ و رسانه جشنواره  با قرار گرفتن تخفیفات بر روی سامانه جشنواره خانه دومی ها نیز به این جشنواره افزوده شده و در مرحله سوم جشنواره با ارائه برنامه های گسترده تر تلاش می کند تا خدمات مناسبی به تمامی کیشوندان و گردشگران ارائه دهد.

مهدی اطیابی معاون اجرایی جشنواره نیز با تقدیر از اصحاب رسانه که  تلاش می کنند تا پل ارتباطی میان مردم، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و مردم باشند جدایی کیش ایر از جزیره کیش را یک ستم در حق کیشوندان برشمرد و افزود: فعالان اقتصادی با درباغ سبزی که از مسئولان در دوره های مختلف دیدند تصمیم به سرمایه گذاری در این جزیره گرفتند اما به مرور تمامی مزیت ها و مشوق ها از بین رفته است.

وی با بیان اینکه جزیره کیش یک جزیره گردشگری براساس سند بالادستی است نه جزیره ای صنعتی از خبرسازی و شایعه پردازی ها برعلیه کیش گلایه کرد و افزود: در حالیکه کرونا و تحریم ها و بسیاری موارد دیگر به کیش آسیب زد، برخی اخبار با پردازش های نامناسب این آسیب را دامن زده است.

اطیابی افزود: به جای اینکه پردازش اخبار زلزله چرا از امن بودن کیش در برابر این رخداد طبیعی سخنی به میان نیامد؛ چرا گفته نشد که کیش در برابر تمامی این زلزله ها مقاومت داشت و امن بود.

وی از مسئولان درخواست کرد تا با بازگرداندن کیش ایر که فرزند جزیره کیش است به مردم، گامی از سوی مسئولان برای بازگرداندن امکان پروازهای ارزان و تسهیل در تردد به کیش صورت گیرد.

تامین زیرساخت های مورد نیاز گردشگران نیز از دیگر درخواست های معاون اجرایی جشنواره کیش خوشمزه از مسئولان در این نشست بود.

مسابقات متنوع و چالش‌های آشپزی همراه با  ارائه تخفیفات ویژه در کنار برنامه های متنوع در تمامی رستوران ها و کافه های کیش به همراه ارائه جوایز شبانه و جایزه ویژه هفتگی از برنامه های این جشنواره جذاب است که قرار است با ایجاد دبیرخانه دائمی به یک جشنواره برند درکیش تبدیل شود.
افتتاحیه این جشنواره امروز یکشنبه ۲۶ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در سالن وی آی پی مریم با حضور هنرمندان مطرح کشور برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.