روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 18375
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, بیمارستان تاریخ انتشار : 24 خرداد 1400 - 12:29 | | ارسال توسط :

واحد خونگیری ثابت در جزیره کیش ایجاد می‌شود

رییس بیمارستان تخصصی جزیره کیش گفت: سازمان انتقال خون موافقت اولیه خود رابا ایجاد واحد خونگیری ثابت در این جزیره ارایه کرده است و این واحد به زودی با همکاری سازمان منطقه آزاد فعالیت خود را آغاز می‌کند.
واحد خونگیری ثابت در جزیره کیش ایجاد می‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مصطفی نادعلی نژاد روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی اهدای خون اظهار داشت: تاکنون در این جزیره پایگاه انتقال خون از سوی سازمان انتقال خون یا اداره  کل استانی آن ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در مواقع عادی و حتی اضطراری نه چندان شدید با مشکل تامین خون مواجه نشده ایم اضافه کرد: اما هر بار که نیازمند پلاکت خونی باشیم حداقل باید یک روز منتظر باشیم تا از تهران، بندر عباس یا سایر نقاط کشور از طریق هواپیما به این بیمارستان پلاکت ارسال شود.

رییس بیمارستان کیش افزود: برای رفع این مشکل با سازمان انتقال خون کشور و اداره کل استان هرمزگان رایزنی هایی برای ایجاد واحد خونگیری انجام شده و آنان به شرط تامین نیروی انسانی با این خواسته موافقت کرده اند.

وی یادآور شد: این بیمارستان نیز بر اساس مسوولیت اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای احتمالی کیشوندان و مسافران در نظر دارد با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش این موافقت اولیه را در چند ماه آتی به مرحله اجرا در بیاورد و با همکاری سازمان انتقال خون پایگاه ثابت خونگیری را در کلینیک امام علی (ع) دایر کند.

نادعلی نژاد افزود: بدون شک پاسخگویی به این مطالبه مردمی و فرهنگ نوعدوستی کیشوندان می توانیم نه تنها نیاز خونی جزیره را تامین کنیم بلکه در صورت داشتن خون اهدایی مازاد آن را به مناطق نیازمند کشور از جمله شهرستان های هرمزگان ارسال کنیم.

وی گفت: به صورت میانگین بیماران این بیمارستان در هر ماه نیازمند ۵۰ کیسه خون و ۲۰ کیسه فرآورده‌های خونی هستند.

جزیره کیش در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده و ۴۴ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است و با توجه به بعد مسافت آن با سرزمین اصلی ایجاد پایگاه ثابت انتقال خون برای تقویت زیرساخت ها و توسعه گردشگری سلامت در این جزیره ضرورتی ۲ چندان دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.