روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 48884
  پرینتخانه » علمی و فناوری تاریخ انتشار : 20 اسفند 1402 - 13:08 | | ارسال توسط :

وزیر ارتباطات: شرکت ملی پست، پیشران تجارت الکترونیکی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت ملی پست امروز پیشران تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال است.
وزیر ارتباطات: شرکت ملی پست، پیشران تجارت الکترونیکی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«عیسی زارع‌پور» صبح امروز در مراسم رونمایی از ۳ سامانه هوشمند شرکت ملی پست اظهار داشت: پست به پیشران تجارت الکترونیک تبدیل شده است. خوشبختانه بخش قابل توجهی از مرسولات به سمت شرکت ملی پست روانه می‌شود و این به دلیلی اعتمادی است که مردم به شرکت ملی پست دارند لازم است که همکاران ما سرعت و دقت خود را افزایش دهند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که اعتماد مردم نسبت به شرکت ملی پست روز افزون باشد. در کشور اندونزی بحث تجارت الکترونیک بسیار رونق دارد و آن‌ها رساندن با سرعت بالا و تضمین خرید محصول را دلیل این مساله می‌دانند. حوزه اقتصاد دیجیتال به زیرساخت‌هایی از این دست نیاز دارد.

وی گفت: هدف‌گذاری ما در شرکت ملی پست این است که از قبول مرسوله تا تحویل آن از فناوری‌های جدید استفاده کنیم. کارهای فاخری در این حوزه انجام شده است که باید ادامه پیدا کند. امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم بتوانیم مسیر هوشمندسازی شرکت ملی پست را به نقاط مثبتی برسانیم.

زارع‌پور افزود: چند ماه قبل ۱۰۰ خودروی سنگین جدید را با هزینه وزارت ارتباطات به شرکت ملی پست وارد کردیم که منجر با نوسازی بخشی از آن شد. با اینکه شرکت ملی پست افزایش تعرفه داشته است، اما به اعتقاد ما هنوز هم این تعرفه پایین است. به طور مثال یک پاکت از گیلان به سیستان و بلوچستان می‌رود و هزینه آن ۳۰ هزار تومان است که این هزینه‌های شرکت پست را پوشش نمی‌دهد.

وی گفت: سال گذشته پاداش پایان سال را به شکل مساوی با دیگر کارکنان شرکت‌های وزارت ارتباطات به کارمندان پست دادیم هرچند ما قائل به این هستیم که وضعیت همکاران پستی ما باید بیشتر شود.

به طور میانگین روزانه و در ۳ نوبت صبح، عصر و شب بالغ بر ۴۲۰ هزار انواع مرسولات به صورت دستی و مکانیزه در مرکز تجزیه و مبادلات لشگر پردازش می‌شود که با افتتاح این سیستم‌ها، حداقل ظرفیت تجزیه هوشمند ۲۲ هزار مرسوله در ساعت امکان‌پذیر می‌شود و در آینده نزدیک به ظرفیت ۴۰ هزار تجزیه مکانیزه در ساعت خواهد رسید.

سیستم‌های هوشمند سورتینگ برای تجزیه انواع مرسولات شامل پاکت، بسته‌های کوچک و جوف طراحی شده‌اند و به دلیل فناوری‌های بکار رفته در آن‌ها با یکبار اسکن، فرآیند ثبت ورود مرسوله انجام و امکان تجزیه مرسولات تا بیش از ۱۵۰ مقصد درج شده بر روی بارکد را ایجاد می‌کند.

از مزایای این سیستم‌ها می‌توان اشغال مساحت کمتر، افزایش سرعت سیر مرسولات، کاهش بی‌ترتیبی‌های پستی و افزایش کیفیت خدمات، اسکن ورود و خروج تمامی مرسولات و ایجاد امکان رصد لحظه‌ای سیر مرسولات، کاهش هزینه (منابع انسانی، تجهیزات اداری و ملزومات مصرفی) عدم‌نیاز به کاربر به‌واسطه اتومایز شدن اطلاعات، کاهش مدت سیر مرسولات، کنترل و نظارت سیستمی و کاهش وابستگی به نیروی انسانی.

طراحی و تولید این سیستم‌ها توسط سه شرکت دانش‌بنیان و با توان داخلی و بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا صورت گرفته است.دریافت شد

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.