روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 48832
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 17 اسفند 1402 - 10:43 | | ارسال توسط :

وزیر راه طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن ایوانکی استان سمنان را افتتاح کرد

طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی در غرب استان سمنان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و به متقاضیان تحویل شد.
وزیر راه طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن ایوانکی استان سمنان را افتتاح کرد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،طرح ۳۴۴ واحدی مسکونی غدیر در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی روز پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در زمینی به مساحت هشت هکتار افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره طرح ۳۴۴ واحدی مسکونی نهضت ملی مسکن گفت: فرآیند مطالعاتی اجرای طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی در اواخر دولت قبل آغاز شد، اما به نتیجه مطلوبی نرسید.

سیدمرتضی محمودی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۴۰۰ در دولت آیت‌الله رئیسی دوباره آغاز شد و اکنون آماده بهره‌برداری است و به متقاضیان تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مساحت هشت هکتار با مجموع زیربنای ۳۲ هزارمتر مربع احداث شده است، افزود: در این طرح زمین به صورت رایگان ارائه شد و به متقاضیان هر واحد ۲ میلیارد ریال تسهیلات دولتی پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی با بیان اینکه برای احداث این واحدها متری ۴۰ میلیون ریال توسط پیمانکار هزینه شد، تصریح‌کرد: تمام زیرساخت های رفاهی از جمله اشتراک آب، برق و گاز برای ساکنان این واحدهای مسکونی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این منطقه از اینترنت پرسرعت و فیبرنوری به صورت ۱۰۰ درصدی بهره‌مند است.

مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی در سفری یکروزه برای افتتاح طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن، پایگاه انتظامی، پایگاه بهداشت، افتتاح طرح آماده‌سازی معابر اصلی ۵۲ هکتار اراضی نهضت ملی و شرکت در جشن جوانی جمعیت و اهداء و قرعه کشی ۵۰۰ قطعه زمین این طرح به شهر جدید ایوانکی سفر کرد.

ایوانکی با نام تاریخی ایوانِ کِی بخشی از شهرستان گرمسار و غربی‌ترین بخش استان سمنان مجاور به استان تهران محسوب می‌شود. این بخش با سه شهرک صنعتی فعال ایوانکی، جنت‌آباد و پایتخت، باعث سکونت جمعیتی بین ۱۰ تا ۱۵ هزارنفر در این منطقه شده و مستعد سرریز جمعیت جویای اشتغال از پایتخت کشور است.

استان سمنان سهمیه ساخت ۶۰ هزار واحدی از نهضت ملی مسکن طی چهارسال دارد که ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد توسط راه و شهرسازی در ۲۰ شهر استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

ایوانکی در ۵۵ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و شهر جدید ایوانکی در فاصله یک کیلومتری اتوبان تهران- مشهد در شمال شرقی بافت قدیم شهر واقع است.

ایوانکی در مسیر تاریخی جاده ابریشم بوده‌ و از سوی دیگر، منطقه دارای معدن‌های غنی از ذخیره‌های نمک، گچ و آهک است.

۲۷ آذر ۱۳۹۸ وزارت راه و شهرسازی ایجاد شهر جدید ایوانکی را در کنار شهرهای دیگری مثل پردیس، پرند و هشتگرد به عنوان چهار شهر هدف برای ساخت مسکن ملی انتخابو مصوب کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.