روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31018
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 10 خرداد 1401 - 17:11 | | ارسال توسط :

وزیر نیرو: تولید روغن ترانس یک گام بلند در خودکفا شدن صنعت برق است

وزیر نیرو گفت: تحقق توانایی تولید روغن ترانسفورماتور و راه اندازی خط تولید آن در کشور، یک گام بلند در خودکفا شدن صنعت برق است.
وزیر نیرو: تولید روغن ترانس یک گام بلند در خودکفا شدن صنعت برق است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،علی اکبر محرابیان روز سه شنبه در آیین رونمایی از ابَرترانسفورماتور ۴۱۰MVA و افتتاح خط تولید روغن ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت شرکت ایران ترانسفو افزود: این شرکت از مجموعه های باسابقه و ارزشمند و افتخاری برای صنعت برق کشور است.

وی ادامه داد: با بهره داری از خط تولید روغن ترانسفورماتور مجموعه لوازم برای تولید کامل و خودکفا در ایران ترانسفو فراهم شده است.

محرابیان با بیان اینکه روغن ترانس جزو لوازم خیلی مهم در صنعت برق است، اظهار داشت: ما در اثر تحریم در واردات روغن ترانس به مشکل برخوردیم و امروز از اینکه یک واحدی این توانایی را پیدا کرده که ۲ برابر نیاز کشور این محصول را تولید کند، جای افتخار دارد.

وزیر نیرو با قدردانی از تلاش ها در شرکت ایران ترانسفو، اظهار داشت: با بهره برداری از خط تولید روغن ترانس، یک گام بلند در جهت خودکفایی در صنعت برق کشور برداشته شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز در این مراسم با بیان اینکه خط تولید روغن ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت موجب خودکفایی کشور به این تولیدات شده است، گفت: بعد از اثبات توانایی جوانان و تولید این نوع محصولات و خودکفایی کشور در حال رایزنی برای صادرات روغن به چند کشور منطقه نیز هستیم.

بهزاد ظهیری در خصوص تولید ابَرترانسفورماتورها نیز با بیان اینکه برای اثبات توانایی جوانان و متخصصان فعال در این حوزه، برای چند شرکت داخلی محصولاتی تا یک پنجم قیمت مشابه خارجی نیز ساختیم، خاطرنشان کرد: بعد از موفقیت ها و اطمینانی که از محصولات حاصل شده، سفارشاتی را نیز از دیگر شرکت‌های داخلی برای تولید ابَرترانسفورماتور دریافت کرده‌ایم.

در جریان بازدید وزیر نیرو از شرکت ایرانسفو، خط تولید رنگ پودری تمام اتوماتیک الکترواستاتیک و خط جدید برش فروم ورق هسته این شرکت نیز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاوُلت‌آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.