روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33612
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 مرداد 1401 - 14:31 | | ارسال توسط :

وزیر نیرو پیگیر رفع مشکل تامین آب شرب شهرکرد شد

وزیر نیرو روز یکشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری، به صورت میدانی مشکل تامین آب شرب شهرکرد و شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال چشمه کوهرنگ را از نزدیک مورد بررسی و مورد پیگیری قرار داد.
وزیر نیرو پیگیر رفع مشکل تامین آب شرب شهرکرد شد

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،علی اکبر محرابیان در این سفر از تصفیه‌خانه رفع کدورت آب گردنه خلک شهرکرد دیدار کرد و پس از آن وضعیت چشمه کوهرنگ و میزان گل‌آلودگی آن را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه  ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

نصب تجهیزات رفع کدروت، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل انجام شده است.

در حالی که چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است اما در حدود ۸۰ درصد از نیاز این استان از آب‌های زیرزمینی و منابع غیرپایدار تامین می‌شود و همین موضوع سبب شده تا آبرسانی به ویژه در بخش شرب، بسیاری از شهرها و روستاهای این استان را با تنش جدی روبرو کند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.