روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 36778
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 02 دی 1401 - 12:14 | | ارسال توسط :
بازیگر فیلم «بی‌آبان»

ویژگی «بی‌آبان»؛ نگاه دغدغه‌مندش به موضوعات انسانی است

بازیگر سینما با بیان آنکه سرگرم‌سازی و دعوت مخاطب به تعقل دو رسالت بنیادین تولید آثار سینمایی است یادآور شد: ویژگی «بی‌آبان»؛ نگاه دغدغه‌مندش به موضوعات انسانی است.
ویژگی «بی‌آبان»؛ نگاه دغدغه‌مندش به موضوعات انسانی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،صحرا اسدالهی بازیگر فیلم «بی‌آبان» درباره شخصیتی که در این اثر بازی کرده ضمن تاکید بر آنکه ایفای این نقش اهمیتی بالا برای من داشت به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: فیلم «بی‌آبان» بر اندیشه و معناگرایی و درونیات انسان تاکید دارد. موضوعاتی که برای من به عنوان بازیگر دغدغه‌های مهمی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم‌نامه این اثر شما را برای ایفای نقش مجاب کرد، خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل حضورم در بی‌آبان مهرداد کورش‌نیا به عنوان نویسنده کارگردان این اثر بود. به سبب آشنایی که از پیش داشتم و کارنامه کاری آقای کوروش‌نیا وقتی برای قرارداد با من تماس گرفتند، حتی بدون آنکه کلیت داستان فیلم‌نامه را بدانم حضور در این اثر را پذیرفتم. چرا که پیش از این متن‌های دقیق، دراماتیک و بسیار خوبی از این نویسنده و کارگردان را خوانده و بر صحنه دیده بودم.

سرگرمی‌سازی رسالت مهمی برای اثر سینمایی است

اسدالهی درباره دیدگاهش میان آثار سینمایی سرگرم‌ساز و آثار مبتنی بر نگاه هنری توضیح داد: سرگرمی‌ساز بودن اثر سینمایی از رسالت‌های مهم آن است. در بسیاری از فرهنگ‌ها، فیلم‌سازان صرفاً همین وجه را مدنظر می‌گیرند و فیلم سینمایی خود را بر این اساس می‌سازند. اما نباید فراموش کرد در کنار سرگرمی‌ساز بودن یک فیلم، وجوه دیگری هم وجود دارد.

وی ادامه داد: یک فیلم باید بتواند مخاطب را به فکر فرو ببرد. مخاطب را درگیر کند و باعث شود او از پایان فیلم تا مدت‌ها با ذهن و تعقل و قدرت استنتاجش درگیر شود. اگر مخاطب نتواند از فیلمی؛ هدفی را دریابد یا به هیچ وجه قدرت ادراک و تعقل او را درگیر نکند، بی‌تردید آن اثر سینمایی در حوزه اندیشه‌سازی دچار آسیب است.

آثاری که برای انتقال مفاهیم و معنا برای مخاطب تلاش می‌کنند باید بتوانند به‌درستی با او ارتباط برقرار کنند. معتقدم برای ارتباط برقرارکردن با درون و روان مخاطب، اثر سینمایی باید از عواطف و احساسات در روایت خود بهره ببرد

«بی‌آبان» مانند همکاری با اصغر فرهادی؛ تجربه خوبی بود

مهمترین ویژگی این گروه همدل بودن آنها و حضور کارگردانی است که به مدد تجربیات تئاتری‌اش، توانسته اثری ماندگار خلق کنداسدالهی در پاسخ به این پرسش که حضور در اثری کم‌هزینه مانند «بی‌آبان» طبق گفته کارگردان آن اثر چه تجربیاتی برای شما به عنوان بازیگر به ارمغان داشت گفت: در جایگاه همکار و بازیگر این فیلم، کمبودی از نظر مسائل مالی در این فیلم نمی‌بینم. جز من عوامل دیگری هم در این فیلم حضور داشتند که به‌خاطر اعتبار و سابقه هنری آقای کوروش‌‎نیا با تمام قوا در فیلم همکاری کردند برای هیچ‌کدام ما مساله هزینه در میان نبود.

بازیگر فیلم «بی‌آبان» در پایان تصریح کرد: به‌عنوان بازیگری که تجربه همکاری با کارگردانان متعدی چون اصغر فرهادی را داشتم با قدرت می‌گویم که تجربه همکاری با مهرداد کوروش‌نیا برای من بسیارخوب بود. مهمترین ویژگی این گروه همدل بودن آنها و حضور کارگردانی است که به مدد تجربیات تئاتری‌اش، توانسته اثری ماندگار خلق کند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.