روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 23644
  پرینتخانه » استان, محیط زیست تاریخ انتشار : 24 آبان 1400 - 17:07 | | ارسال توسط :
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

پستانداران حیات وحش هرمزگان در۷منطقه حفاظت شده سرشماری می شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: طرح سرشماری پستانداران علف خوار حیات وحش از روز گذشته در هفت منطقه حفاظت شده این استان در حال انجام است.
پستانداران حیات وحش هرمزگان در۷منطقه حفاظت شده سرشماری می شوند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،حبیب مسیحی تازیانی روز دوشنبه در بازدید از نحوه ی اجرای طرح سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شده بندرعباس افزود: شمارش پستانداران حیات وحش در استان هرمزگان تا پایان دیماه امسال با همکاری جامع محلی و سازمان های فعال مردم نهاد زیست محیطی و با دوربین های شکاری چشمی، چشم غیرمسلح و با خودرو، موتورسیکلت و پیاده انجام می شود.

وی بیان داشت: در این طرح تراکم و تعداد گونه‌های پستاندار کَل و بُز، قوچ و میش، آهو، جبیر و آهوی کوهی از نیمه دوم هر سال در استان هرمزگان شمارش می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان اظهارداشت: مهم ترین هدف سرشماری پستانداران در واقع بررسی روند تغییرات جمعیتی و نحوه پراکنش گونه ها، روابط متقابل گونه‌ها در زیستگاه‌های مختلف، وضعیت شکار و شکارگری بین گونه‌های مختلف گوشت خواران و علف خواران، باروری و مرگ و میر گونه ها، تعیین میزان صدور مجوز بهره برداری از حیات وحش، تجزیه و تحلیل و ارائه راهکارهای مدیریت حیات وحش و مقایسه تنوع گونه‌ها و شمارش آن‌ها با سال‌های قبل است.
مسیحی تازیانی با اشاره به اینکه سال گذشته در طرح سرشماری پستانداران در هفت منطقه یکهزار و ۱۰۰ پستاندار شمارش شد، ادامه داد: طرح سرشماری پستانداران از سال ۱۳۸۳ تاکنون به صورت پی در پی در استان هرمزگان انجام شده است.

استان هرمزگان دارای ۱۹ منطقه حفاظت شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.