روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 42612
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 01 مرداد 1402 - 16:07 | | ارسال توسط :

پوتین: ضد حمله اوکراین شکست خورده است

پوتین در جریان دیدار با همتای بلاروسی خود در سن پترزبورگ که امروز (یکشنبه) انجام شد، گفت: ضد حمله اوکراین شکست خورده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان دیدار و گفت‌وگو با الکساندر لوکاشنکو گفت: ضد حمله اوکراین علیه نیروهای روس شکست خورده است. نیروهای اوکراینی متحمل ۲۶ هزار مورد تلفات شده‌اند.

اوکراین ماه گذشته میلادی ضد حمله خود را علیه روسیه آغاز کرد اما آنطور که باید این عملیات پیش نرفته است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، تمامی طرح‌های ارائه شده از سوی روسیه و بلاروس در بهترین شکل ممکن در حال اجراست و اقتصاد دو کشور نیز در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی همچنین افزود: رشد اقتصاد بلاروس ۳.۷۵ درصد بوده است. البته رشد اقتصادی روسیه کمی پایین‌تر بوده اما این شاخص خوبی برای ماست. ما انتظار رشد بیش از دو درصدی را داریم.

پوتین ادامه داد: ما به صورت کامل و دقیق تمامی طرح‌های سازندگی “کشور اتحادیه” را پیش می‌بریم و محقق می‌کنیم. ما با اعتماد در این مسیر در حرکتیم. تجارت دو کشور رو به رشد است. اوضاع با رضایت نسبی رو به جلو حرکت می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، مذاکرات بین وی و رئیس جمهوری بلاروس دو روز به طول می‌انجامد و نشستی روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

رئیس جمهوری بلاروس نیز گفت، انتقال اراضی اوکراین به لهستان غیرقابل قبول است، مینسک در صورت درخواست به غرب اوکراین کمک خواهد کرد.

لوکاشنکو همچنین گفت، نیروهای گروه واگنر می‌خواهند به لهستان بروند. نیروهای این گروه مایلند به ورشو و سپس شهر “ژشوف” بروند چون آن را شهری برای تامین تجهیزات نظامی نیروهای اوکراینی در طول نبرد برای شهر کلیدی آرتیوموفسک دونباس قلمداد می‌کنند.

به گفته رئیس جمهوری بلاروس، نیروهای واگنر در این کشور باعث نگرانی مقام‌ها شده‌اند، چون می‌خواهند به لهستان بروند. آنها می‌دانند که جنگ افزار نظامی برای حمایت از نیروهای اوکراینی در جریان نبرد در آرتیوموفسک از کجا آمده است. آنها احساس می‌کنند که شهر ژشوف دچار مشکل است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اعضای گروه واگنر می‌دانند که در بلاروس و روسیه چه چیزی در جریان است.

لوکاشنکو به پوتین پیشنهاد کرد که دو کشور بر روی یک طرح مشترک برای توسعه اقتصادی دو طرف کار کنند و افزود: مایلم یکبار دیگر از شما بخواهم که دولت‌های دو کشور به دنبال طرح اقتصادی مشترک باشند.
رئیس جمهوری بلاروس در این دیدار با پوتین گفت، انتقال غرب اوکراین به لهستان یک سناریوی غیرقابل قبول برای مینسک است و وعده داد که اگر این منطقه درخواست کمک داشته باشد، به آن کمک کند.
لوکاشنکو در دیدارش با پوتین افزود:‌ جدایی غرب اوکراین، تقسیم شدن این کشور و واگذاری اراضی به لهستان غیرقابل قبول است. اگر مردم غرب اوکراین به کمک نیاز داشته باشند، ما از آنها حمایت خواهیم کرد. از شما می‌خواهم که درباره این موضوع بحث و بررسی کنید. مایلم در این زمینه از ما حمایت کنید.
پوتین نیز گفت که مایل است درباره امنیت منطقه‌ای با همتای بلاروسی خود گفت‌وگو کند و ادامه داد: امیدوارم امروز و روز دوشنبه این فرصت را داشته باشیم.

روز جمعه پوتین مدعی شده بود که سران لهستان به دنبال تشکیل یک ائتلاف مورد حمایت ناتو برای مداخله در اوکراین و تصرف بخش‌هایی از غرب اوکراین هستند.

وی همچنین گفته بود که شاید اراضی بلاروس نیز در معرض خطر باشد و وعده تلافی در صورت حمله به روسیه یا بلاروس را داد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.