روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 34257
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 12 شهریور 1401 - 11:53 | | ارسال توسط :

پیشرفت فیزیکی پایانه جدید فرودگاه کیش به ۸۸ درصد رسید

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش هم اکنون با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی در ۹ بخش مختلف در حال تکمیل است.
پیشرفت فیزیکی پایانه جدید فرودگاه کیش به ۸۸ درصد رسید

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سعید پورزادی روز شنبه در بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری از پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی  اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح هم اکنون در ۹ بلوک مجزا در حال پیگیری است و برخی بخش های آن تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون از ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است افزود: یک درصد از پیشرفت فیزیکی این طرح در هفته گذشته رخ داده است.
پورزادی اضافه کرد: تکمیل این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تمام این میزان هزینه از محل منابع در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش تامین شده است.

مدیر این طرح نیز گفت: سیستم صوت و سیستم “بی اچ اس” و در واقع بار انداز جا به جایی  بار مسافر نیز انجام شده و طبق برنامه ریزی هفتگی در بلوک های مختلف نظارت های لازم  انجام می شود.

کاووسی یاداور شد: با کنترل بخش های مختلف تاسیسات و ابنیه سعی شده به حداقل ترین حالت ممکن برنامه زمان بندی در انحراف  به بلوک های مختلف برسد و بیشترین انحراف در بلوک F  و c است که حدود ۶ درصد و در مجموع به ۴ درصد انحراف رسیده است. 

 وی افزود: همچنین برای کنترل دقیق روی تجهیزات با توجه به بازه زمانی زیادی برای نصب و اجرای فعالیت ها در نظر گرفته شده و از ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی حدود ۸ درصد برای راه اندازی و بهره برداری اختصاص یافته است.

این طرح اوایل دهه ۹۰ براساس نیازهای گردشگری و تعداد ورود گردشگران به جزیره کیش ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در دستور کار قرار گرفت و نهایتا سال ۱۳۹۲ عملیات اجرایی آن با هدف افزایش سه برابری ظرفیت پذیرش مسافران در این فرودگاه شروع شد.
قرار است این طرح ظرفیت پذیرش سالانه ۲ میلیون مسافر فعلی جزیره را به ۶ میلیون نفر در هر سال افزایش دهد که در زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع با زیربنای ۴۲ هزار متر مربع در سه طبقه رتبه سوم را در کشور از این حیث دارا بوده و به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این جزیره در حال احداث است.
طبقه اول آن مختص فضای جانبی مسافران و ورودی پل مسافربری هواپیما و پله ها و آسانسور ارتباطی به سالن های تحویل بار مسافران ورودی است، طبقه دوم فضای کنترل گذرنامه، خروجی و بازرسی  و طبقه سوم به رستوران و کافه تریا اختصاص داده شده و با داشتن سیستم‌های به روز و تجهیزات پیشرفته از مدرن ترین ترمینال فرودگاهی کشور محسوب می‌شود .
این پروژه فول مکانیزه شامل ویژگی های اجرایی پیشرفته‌ای است از جمله شیشه‌های سه جداره، نما و رنگ ضد حریق و عایق الاستومری است که برای کاربردهای عمرانی استفاده می شود و انعطاف پذیری و دوام بالایی دارد و در رشد و پیشرفت فیزیکی ترمینال تاثیر بسیاری دارد.
این ترمینال شامل سیستم‌های به روز و تجهیزات ناوبری کاملا پیشرفته است، ۱۳ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و ۶ دستگاه پل تلسکوپی حمل چمدان فول مکانیزه برای ترمینال جدید پیش‌بینی شده است.
طراحی منحصر به فرد پل های تلسکوپی به صورتی است که هواپیماهای متعددی  می‌توانند در کنار یکدیگر پارک کرده و مسافران از دوطرف پل به صورت هم زمان پیاده و سوار شوند .  استفاده از این پل ها در پروژه، ظرفیت مسافران را از سه میلیون نفر به ۶ میلیون در هر سال می رساند.
با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه کیش،‌ ترمینال فعلی با فضایی آراسته‌تر به مسافران خارجی اختصاص می‌یابد و ترمینال جدید نیز میزبان مسافران و گردشگران داخلی خواهد بود.
هم اکنون فرودگاه جزیره کیش با چهار ترمینال، ۲ باند موازی، به طول سه هزار و ۶۵۰ متر و عرض ۴۵ متر قابلیت نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر را دارد و سالانه به صورت میانگین ۲ میلیون مسافر پذیرش می کند.
بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ماه نوروز سال ۱۴۰۱، این فرودگاه کیش  رتبه سوم در بین فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.