روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37306
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 20 دی 1401 - 16:54 | | ارسال توسط :
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

کاهش ۱۵ درصدی واردات خوراک آماده دام با افزایش تولیدات

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صورت افزایش تولید خوراک آماده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در واردات کاهش خواهیم داشت.
کاهش ۱۵ درصدی واردات خوراک آماده دام با افزایش تولیدات

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز سه‌شنبه در مراسم هفتمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان ایران (فیدکس پو) افزود: اگر می‌خواهیم محصول سالم و با کیفیت‌تر داشته باشیم باید بیشتر بر روی خوراک دام و طیور کار کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در بازدید از استان‌ها تولیدکنندگان دلخوری‌هایی داشتند که باید توجه و نظارت بیشتری بر این موضوع شود.

وی تصریح کرد: کیفیت محصولات و خوراک دام و طیور را باید افزایش دهیم تا بین کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدکننده رقابت ایجاد کنیم تا محصول با کیفیت‌تری تولید شود.

ساداتی نژاد گفت: آمادگی داریم به کارخانجات خوراک دام و طیور در حوزه پیشرفت فناوری کمک کنیم.

وی اضافه کرد: برای صادرات خوراک دام و طیور برنامه‌ریزی‌هایی شده است تا امسال این مجموعه‌ها بتوانند در حوزه صادرات فعالیت کنند.

واگذاری امور صادرات به اتحادیه‌ها با اولویت تنظیم بازار داخلی

وزیر جهاد کشاورزی به واگذاری امور به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: به‌شدت قائل به واگذاری امور به اتحادیه‌ها هستیم که البته موضوع جدیدی نیست.

وی بر این باور است: با واگذاری امور به بخش خصوصی بازار آرام‌تر و پایدارتر خواهد شد.

ساداتی نژاد ادامه داد: در جلسه اخیر با اتحادیه‌های صنعت طیور و معاونت امور دام مقرر شد امور صادرات و تنظیم بازار به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها با اولویت تامین بازار داخلی واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه‌ها نیز نباید به هنگام صادرات بازار داخل را فراموش کنند گفت: شرکت پشتیبانی امور دام، رییس جهاد و معاونت امور دام و صندوق سرمایه‌گذاری کشاورزی تفاهمی در این خصوص داشته باشند اظهار داشت: قرار شد تسهیلات را صندوق سرمایه‌گذاری به ۳۱ اتحادیه استانی بدهد تا تامین مالی آنها انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه زنجیره‌ها ۲۳ درصد تولید بازار را در دست دارند تصریح کرد: تولیدات خوراک دام کشور نیازمند نشان سلامت و رتبه‌بندی کیفیت است.

ساداتی نژاد گفت: لازم است برای حمایت از صنعت دام و طیور اتحادیه‌ها و تشکل‌ها صندوق تثبیت برای تامین مالی تشکیل دهند تا در زمان لازم قبل از دولت وارد تنظیم بازار شوند.

هفتمین نمایشگاه فیدکس پو (همایش بین‌المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران) با شعار «خوراک سالم، فضای سالم، انسان سالم» از روز سه‌شنبه ۲۰ تا ۲۲ دی ماه به مدت سه روز در محل نمایشگاه‌های بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.