روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 17686
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 03 خرداد 1400 - 14:23 | | ارسال توسط :

کشف بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و پلمپ ۶ واحد صنفی

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از کشف بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و پلمپ ۶ واحد صنفی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر محمدرضا رضانیا گفت: در اردیبهشت امسال سه هزار و  ۲۸ نوبت بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شد.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۸۰۱ مورد بازدید از اماکن عمومی، ۹۹۲ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۳۵ مورد بازدید از غرفه‌های آرایشی و بهداشتی بوده است.

دکتر رضانیا افزود: با استفاده از دستگاه‌های سنجش سیار ۸۱۲ نوبت سنجش مواد غذایی انجام شد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش افزود: ۱۵۷ نوبت کلرسنجی، ۳۱ نوبت نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۲۲ نوبت نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۲۵ نوبت بازدید از مدارس، ۱۸ نوبت نمونه برداری از نان، ۳۶ فقره صدور صلاحیت بهداشتی و صدور ۴۹۵ کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در اردیبهشت امسال بوده است.چ

دکتر رضانیا افزود: در بازرسی‌های انجام شده ۹۲۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی و ۱۲۶ کیلوگرم لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش ضبط و در گود زباله معدوم شد.

وی افزود: ۵۱ گزارش مردمی در یک ماه گذشته دریافت و بررسی شد و از مجموع تعداد بازدید‌ها ۳ متخلف به دادگاه معرفی و ۶ مورد پرونده تخلف بهداشتی منجر به تعطیلی و پلمپ واحد‌های صنفی شد.

دکتر رضانیا در خصوص فعالیت‌های انجام شده در واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز توسعه سامت کیش گفت: در ماه گذشته بازرسان بهداشت حرفه‌ای از ۱۱۲ واحد صنفی بازدید کردند و تذکرات لازم را به متصدیان ارائه کردند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در راستای آموزش پیشگیری از حوادث و آسیب‌های شغلی بازرسان بهداشت حرفه‌ای به ۹۹۷ از شاغلین آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت جزیره کیش به لحاظ شیوع کرونا نارنجی است از مردم خواست تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

دکتر رضانیا از مردم خواست شکایات خود را در زمینه رعایت نکردن نکات بهداشتی در واحد‌های صنفی از طریق شماره تلفن ۱۹۰ و شماره تماس ۴۴۴۲۳۳۱۱ اطلاع رسانی کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.