روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 11898
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی, ویژه تاریخ انتشار : 12 دی 1399 - 12:49 | | ارسال توسط :

کلنگ احداث مسکن بومیان کیش برزمین زده شد

کلنگ احداث واحدهای مسکونی بومیان فاقد مسکن کیش با حضور مسئولان در منطقه سفین کیش بر زمین زده شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مراسم کلنگ زنی واحدهای مسکونی بومیان کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت کیش، فرمانده انتظامی ویژه کیش، اعضاء شورای شهر و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در منطقه سفین کیش به زمین زده شد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان در این آیین با اشاره به اینکه واحدهای مورد نظر با هدف رفع مشکلات مسکن بومیان فاقد مسکن با کمترین هزینه ممکن احداث می شود اظهار کرد: پس از یک فرآیند طولانی، در نهایت تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و بنیاد مستضعفان برای ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه اولویت ساخت مسکن ارزان قیمت در کیش با بومیان است افزود: در فازهای بعد، دیگر اقشار کم درآمد کیش که با مشکلات اقتصادی و گرانی مسکن روبرو هستند در برنامه واگذاری مسکن ارزان قیمت قرار دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ۸ هزار متر زمین برای ساخت فاز اول واحدهای مسکونی ارزان قیمت اختصاص داده شده است تاکید کرد: با توجه به اینکه این زمین در موقعیت مناسبی قرار دارد و در کنار دیگر واحدهای مسکونی است و زیرساخت های آن نیز آماده است امیدواریم به سرعت ساخته و تحویل بومیان فاقد مسکن شود.

وی افزود: در این طرح که زمین ومجوزهای آن با شرایط مناسب دیده شده و بنیاد مسکن که تامین مصالح و ساخت آن را برعهده دارد هیچ طرف به دنبال انتفاع نبوده اند و تنها هدف اجرای یک پروژه با کیفیت و ارزان برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر است.

مظفری با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با وزارت مسکن و شهرسازی در راستای احداث مسکن ملی در جزیره کیش برای اقشار آسیب پذیر اضافه کرد: زمین و طرح های مورد نظر برای ساخت مسکن ملی با متراژهای بالاتر از فاز اول تعیین شده است و امیواریم در اولین فرصت فاز اجرایی این طرح نیز با موافقت وزارت مسکن در جزیره کیش کلید بخورد.

وی در رابطه با اولویت بندی واگذاری مسکن در فازهای بعدی خاطر نشان کرد: پس از فاز اول که به بومیان فاقد مسکن اختصاص یافته است در اولویت بعدی کسانی که سابقه کار و زندگی طولانی تری در کیش دارند با شرایطی که پس از بررسی های لازم صورت میگیرد با بهترین شرایط به خانواده های کم درآمد واگذار خواهد شد.

بنیاد مستضعفان به دنبال انتفاع در این طرح نیست

مجید شاهسواری مدیرعامل هلدینگ پایا سامان پارس از شرکت های مادر تخصصی بنیاد مستضعان نیز در این مراسم با اشاره به توافق و تفاهم میان سازمان منطقه آزاد کیش و بنیاد مسکن مستضعفان جهت تولید مسکن ارزان قیمت برای بومیان کیش گفت: براساس تفاهم نامه صورت گرفته در یک مشارکت دو سویه زمین، پروانه ساخت و تاسیسات زیربنایی توسط سازمان منطقه آزاد کیش تامین می شود و تامین مصالح با کیفیت و مناسب و احداث مسکن تحت تعهدهای لازم برعهده بنیاد مستضعفان است.

وی با اشاره به زمان بندی دوساله برای اجرای این پروژه تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به محض اینکه بنیاد زمین را تحویل بگیرد به موازات طراحی نقشه های ملزومات شروع کار آماده شده و در کمترین زمان اقدام با اجرای عملیات خواهیم رکد.

مدیرعامل شرکت پایان سامان پارس با بیان اینکه نه بنیاد و نه سازمان منطقه آزاد کیش در اجرای این طرح هدف انتفاع ندارند خاطرنشان کرد: در این پروژه تلاش می شود که ضمن حفظ کیفیت حداقل قیمت تمام شده در پایین ترین سطح باشد تا مردم قدرت خرید داشته باشند و اقشار کم درآمد و آسیب پذیر صاحب مسکن شوند.

تامین مسکن مناسب برای اقشار کم درآمد

علی مقدس زاده، معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) به دغدغه های مدیرعامل سازمان، امام جمعه کیش و امام جمعه اهل سنت کیش در رابطه مشکلات مسکن بومیان و اقشار کم درآمد اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم تا با استفاده از ظرفیت های سازمان منطقه آزاد کیش با احداث خانه های ارزان قیمت برای بومیان این دغدغه برطرف شود در این راستا با تامین زمین مناسب طرح ساخت مسکن کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه در سرزمین اصلی طرح مسکن ملی در حال اجراست افزود: براساس توافق نامه صورت گرفته میان وزارت مسکن و شهرسازی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و استفاده از ظرفیت های کمیسیون اقتصادی سازمان و شورای معماری سازمان این طرح با مشارکت بنیاد مستضعفان در جزیره کیش نیز اجرایی شده و اقشار کم درآمد در چند فاز صاحب خانه می شوند که بومیان فاقد مسکن کیش در اولویت و فاز اول قرار دارند.

مقدس زاده با بیان اینکه زمین و پروانه ومجوزهای ساخت را سازمان تامین می کند و اجرای پروژه و تامین مصالح از تولیدات خود بنیاد انجام میدهد تاکید کرد: نکته مهم این است که سازمان و بنیاد هیچ هدف انتفاعی از این پروژه ندارند و تنها هدف حل مشکل مسکن بومیان فاقد مسکن است

وی با اشاره به اینکه سازمان زمین و مجوزها را به عنوان آورده خود از ابتدا در اختیار اجرای طرح قرار داده است افزود:  از سوی دیگر بنیاد  مستضعفان با در اختیار داشتن شرکت های تامین مصالح با کیفیت تولید داخل به سرعت فرآیند اجرایی طرح را آغاز خواهد کرد.

به گفته مقدس زاده این طرح در متراژهای ۷۰ در ۱۱۶ متر و در مساحت ۸ هزار متر مربع ساخته خواهد شد که بازه زمانی اختصاص داده شده برای تحویل این پروژه با تعهد بنیاد مستضعان به گفته مدیرعامل شررکت پایا سامان پارس دو سال خواهد بود.

نویسنده : زیبا حسین زاده
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.