روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 34891
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 03 مهر 1401 - 10:31 | | ارسال توسط :

کیش در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) به سوگ نشست

کیشوندان مسلمان همزمان با ۲۸ماه صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص)، رسول مهربانی ها و شهادت جانگداز امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت(ع)، با برگزاری آیین های مختلف عزاداری به سوگ نشستند.
کیش در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) به سوگ نشست

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، مردم عزادار کیش در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت پیشوای دوم شیعیان امام حسن مجتبی(ع) بر سر و سینه زده و اشک و ماتم ریختند.
عزاداران با حضور در مساجد، تکایا و هیات های عزاداری ضمن عرض تسلیت به پیشگاه ملکوتی حضرت ولی عصر(عج) ، ارادت خویش را به خاندان اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند.
مردم ولایتمدار کیش با برگزاری مراسم های نوحه سرایی و مرثیه خوانی و تبیین ویژگی های برجسته زندگانی گهربار این معصومان به سوگ نشستند.

قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) از جمله آیین های برگزاری در مراسم سوگواری رحلت نیی مکرم اسلام و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) در جزیره کیش است.
حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر ۲ از قبیله بزرگ قریش بودند.
رسول اللّه، نبی الله، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابو ابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.
پیامبر مهربانی ها در سن ۲۵ سالگی با بانوی بزرگوار اسلام حضرت خدیجه(س) ازدواج کرد و یگانه دخترش فاطمه الزهرا(س) متولد شد و با تعلیم و تربیت در مکتب وحی پیامبر با پیشوای اول شیعیان امام علی(ع) ازدواج کرد و سلسله امامت و ولایت از نسل ایشان ادامه یافت.
آن حضرت در سن ۴۰ سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت ۲۳ سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.
امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود.
ابو محمد تنها کنیه آن حضرت و سبط ، سید، زکی و مجتبی از القاب ایشان می باشد که مجتبی معروفترین لقب دومین پیشوای شیعیان است. همچنین امام حسن(ع) از جهت منظر، اخلاق، پیکر و بزرگواری به رسول اکرم(ص) بسیار شبیه بود.
آن حضرت در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در ۴۷ سالگی به شهادت رسید.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.