روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14127
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی, ویژه تاریخ انتشار : 28 بهمن 1399 - 13:37 | | ارسال توسط :
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

کیش می‌تواند منشا تحولات گسترده‌ای در حوزه پتروشیمی کشور باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، ابراز امیدواری کرد که کیش می‌تواند منشا تحولات گسترده‌ای در این صنعت باشد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،‌ غلامحسین مظفری با بیان این مطلب افزود: خوشحالیم که امسال در شرایط شرایط سخت کرونایی با رعایت شیوه نامه ها بیش از ۲۰۰ شرکت در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به دستاوردهای سال گذشته این نمایشگاه گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قراردادهای اجرایی در نمایشگاه سال قبل امضا شد که اتفاق بزرگی است. همچنین ۲۰ تفاهم نامه نیز امضا شد که این رقم امسال به ۷۰ تفاهم‌نامه افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ‌حمایت از تولید داخل افزود:  با فراهم کردن شرایط استقرار شرکت های دانش بنیان در  مرکز نوآوری کیش، امیدواریم این جزیره بستر مناسبی برای برگزاری نشست های تخصصی و منشا تحولات گسترده ای در تولید داخلی باشد.

وی همچنین به نقش مهم برگزاری دومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی در رابطه با بومی سازی این صنعت در منطقه آزاد کیش اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه و تشکیل کنسرسیومی از مجموعه های مرتبط مالی، فن آوری، تولید کنندگان داخلی و پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس زمینه حضور شرکت های بزرگ و توانمند را در این منطقه فراهم می کند.

مظفری در ادامه با اشاره به حضور ۴ بانک اصلی کشور و پتروشیمی های مختلف از  هلدینگ خلیج فارس و  معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: صنعت پتروشیمی مهمترین صنعت داخلی است که برای کشور ارزآوری بالایی دارد؛ ما نیز برای اختصاص سهم شایسته تری از این صنعت در منطقه تلاش می کنیم.

وی با یادآوری پیشنهاد سال گذشته سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه افزود: از شرکت های دانش بنیان برای حضور در مرکز نوآوری کیش دعوت کردیم و امسال هم این دعوت و حضور استمرار خواهد داشت و امیدواریم کیش بستر مناسبی برای ایجاد نشست های تخصصی و تحولات در این حوزه باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به پشتیبانی این سازمان از صنعت نفت و گاز کشور اشاره کرد و گفت: نخستین هلی پورت کشور درجزیره کیش شهریور امسال با هدف پشتیبانی از اسکله ها و صنایع نفت و گاز مستقر در خلیج فارس درجزیره کیش آغاز به کار کرده است.

در آیین گشایش دومین نمایشگاه حمایت از صنعت داخل در صنعت پتروشیمی کشور،‌ حمید رضا مومنی مدیر عامل منطقه آزاد قشم ، علی وطنی مشاورعالی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، جعفرربیعی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی،مجید محمدپوررییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، و مدیران عامل یانک های ملت،اقتصاد نوین،تجارت و صادارات و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها و فعالان بخش خصوصی، نیز حضور داشتند.

این نمایشگاه شامگاه دوشنبه با هدف حمایت ازتولیدات داخلی در فضایی به وسعت ۱۸ هزارمترمربع درمرکز نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.