روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 2287
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 10 خرداد 1399 - 12:20 | | ارسال توسط :
معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور:

کیش می تواند حلقه اتصال علمی ایران و جهان شود

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: کیش با وجود نمایندگان 7 دانشگاه برتر کشور می تواند حلقه اتصال علمی ایران و جهان شود.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: کیش با وجود نمایندگان  7 دانشگاه برتر کشور می تواند حلقه اتصال علمی ایران و جهان شود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سید حمید پور محمدی در دیدار با روسای دانشگاه جزیره کیش با اشاره به اینکه کیش از ظرفیت های بالایی در حوزه علمی برخوردار است گفت: کیش می تواند علاوه بر فعالیت در حوزه گردشگری و تجارت که به عنوان ماموریت اصلی این منطقه  تعریف شده در مباحث علمی نیز به یک منطقه علمی ویژه  تبدیل شود.

وی افزود: با مشارکت همه دانشگاه کیش می تواند مرکز تلاقی حوزه نظر و عمل و حوزه دستگاه های اجرایی و واحدها تولیدی همچنین نقطه اتصال ما با دانش بین المللی قرار گیرد.

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بیش از یک قرن دانشگاهی توسط نمایندگان دانشگاه های برتر کشور که پردیس های بین المللی آن ها در کیش فعال هستند افزود: با یک نگاه متفاوت، کیش می تواند حلقه اتصال دانش ایران و جهان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها حلقه اتصال ایران به مراکز روز دنیا را کاهش داده است، کیش را مکانی برای ارتباط دوباره و گسترده تر این حلقه عنوان کرد و تاکید کرد: کیش اتصال مراکز علمی ایران و جهان را تسهیل کرده و توانمندی علمی ایران را به روز نگاه دارد.

تشکیل کنسرسیومی از دانشگاه های فنی و علوم انسانی با حمایت و مشارکت بخش خصوصی از مواردی بود که توسط معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست مطرح شد.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: با شکل گیری این کنسرسیوم که ۵۱ درصد آن می تواند به دانشگاه ها تعلق داشته باشد و ۴۹ درصد به بخش خصوصی و صاحبان پول متقاضی دانش مانند بانک ها، صنایع پتروشیمی، گروه مپنا و هر بخش متقاضی اختصاص یابد علاوه بر اینکه این بخش های می توانند برای تربیت نیروهای مورد نیاز از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کرد و از خروج ارز و فرستادن دانشجو به خارج جلوگیری کنند، این مراکز نیز از فرصت های موجود جهت تامین نیازهای مالی و تکمیل تجهیزات خود می توانند به خوبی استفاده کنند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در این کنسرسیوم می توان از مشارکت دانشگاه های برند دنیای استفاده کرد افزود: با این اتفاق می توان از ظرفیت های علمی روز دنیا در راستای ارتقاء علمی دانشگاه های داخلی بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: حمایت دولت از طریق تسهیلات، مبادلات ارزی به ویژه برای دانشجویان خارجی و تامین مالی دانشگاه ها، تأمین تجهیزات و زیرساخت ها از مباحثی بود که در این نشست از سوی روسای دانشگاه ها مطرح و راهکارهایی برای آن بیان شد که باید پیگیری شود.

مرتضی شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی نیز در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه ها محلی برای پرورش ایده های فنی و نوآورانه هستند افزود: براساس دیدگاه های مقام معظم رهبری که توصیه حمایت از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان را داشته اند، این دانشگاه ها می توانند ایده ها را تبدیل به محصولات تجاری کرده و علاوه بر تامین نیازهای داخلی زمینه صادرات تولیدات خود را فراهم کنند.

وی همچنین افزود: برای تولیدات شرکت های دانش بنیان که از ریسک بالاتری برخوردار است حمایت های ویژه ای نیز اختصاص یافته است و بخشی از ریسک بر عهده دولت قرار دارد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه ۶ هزار و ششصد دانشجو در دانشگاه های کیش در حال تحصیل هستند افزود: کیش دارای ظرفیت های بالایی در حوزه جذب دانشجویان خارجی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد دانشجویان کیش در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند افزود: با ظرفیت های علمی وتوانمندی بخش خصوصی موجود در کیش می توان ایده دکتر پورمحمدی مبنی بر ایجاد دانشگاه بین المللی در کیش را محقق ساخت.

سید حمید پورمحمدی در این نشست که با حضور مرتضی شهید زاده رئیس صندوق توسعه ملی، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش و روسای دانشگاه های جزیره کیش برگزار شد

بازدید از پردیس بین الملل دانشگاه های شریف، تهران و علوم پزشکی، مرکز علم و فناوری کیش و شهرک دانشگاهی از برنامه های جنبی این نشست بود..

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.