روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 36832
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, فرهنگی تاریخ انتشار : 04 دی 1401 - 12:47 | | ارسال توسط :
امام جمعه کیش:

یادمان شهدای غواص در جزیره کیش ایجاد شود

امام جمعه کیش گفت: با توجه به مظلومیت شهدای غواص دفاع مقدس ایجاد نمادی از آنها در این جزیره به عنوان خاکپاره ای از ایران اسلامی در خلیج فارس ضروری است.
یادمان شهدای غواص در جزیره کیش ایجاد شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حجت الاسلام احمد بی نیاز روز یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شهدای غواص در جزیره کیش با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی شهدای غواص پس از سال ها نشان از مظلومیت آنها است اظهار کرد: اما آنان همیشه راهگشای ما و انتظار می رود به صورت منظم این رویدادها برای گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان دفاع مقدس به ویژه شهدای غواص برگزار شود.
وی افزود: با توجه به اینکه کیش اولین میزان کنگره ملی شهدای غواص است انتظار می رود یادمانی از آنان در این جزیره به عنوان المانی فرهنگی به صورت ثابت ایجاد شود که این اقدام از سوی متولیان برگزاری کنگره برنامه ریزی شده است.
امام جمعه کیش افزود: شهیدان که با نثار خون و جانشان با فداکاری ها توانسته اند انقلاب و ارزش های نظام را حفظ کنند بعد از شهادتشان هم گرامیداشت یادشان می تواند انقلاب، نظام اسلامی و تمامیت ارضی را بیمه می کند.
شیخ شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این آیین گفت: برگزاری کنگره ملی شهدای باعث معطر شدن دوباره این جزیره به فرهنگ ایثار شهادت شده و انتطار می رود برگزاری این رویدادها به صورت ویزه در دستور کار باشد.
وی افزود: سال ۱۳۹۴ با ورود پیکر شهدای غواص در بر گیرنده موجی از احساسات و عواطف مردمی همراه بوده و بدون شک این کنگره که به منظور گرامیداشت این عزیزان و همرزمان آنها موجب خیر و برکت در جزیره است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص زنده نگه داشتن یاد و پیام شهدا افزود: این کنگره ها و یادواره ها برای یادبود و بزرگداشت این عزیزان برداشته می شود تا گوشه ای از رشادت های آنان را به نسل های مختلف اعلام کنیم.
مهدی کشاورز گفت: در زمان حاضر نیز قوی بودن برابر مشکلات و دشمنی ها مهمترین پیام شهدا برای ما بوده و لازم است برای تحقق این پیام سعی کنیم در انجام وظایف خودمان بهترین باشیم.
وی یاداور شد: شهدا در این دنیایی که پر از آشوب ها است جوری عمل کردند که خداوند آنها را پسندیدند ما باید این رفتار را ملاک قرار داره و به عنوان خادمان مردم باید کار جهادی داشته باشیم.
نخستین کنگره شهدای غواص جزیره کیش با حمایت مالی از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاران جزیره کیش، حمایت های معنوی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و همت جمعی از اصحاب رسانه کیش برگزار می شود و هر یک از جوامع جزیره از جمله سرمایه گذاران، هتل داران، حمل و نقل، پذیرایی، رسانه ها و فعالان فرهنگی و هنری در برگزاری و حمایت از این کنگره ملی سهیم شده اند.
در ذیل این کنگره جشنواره های مختلفی فرهنگی، ادبی و هنری شامل رسانه، عکس خلاق، فیلم، شعر، داستان، پادکست و دانش اموزی برگزار شده که ۶۵ اثر از ۱۱۲ اثر ارسال شده به جشنواره پوستر ، ۱۴۳ اثر از ۱۵۰ اثر ارسال شده به جشنواره عکس، تمام ۶۵ اثر ارسالی به بخش فیلم، ۱۴۸ اثر از ۱۸۰ اثر رسیده به بخش جشنواره، ۱۰۵ قطعه از ۱۹۸ اثر ارسالی به بخش شعر و تمام ۲۸ پادکست ارسالی در این مرحله مورد قضاوت داوران قرار گرفتند.
همچنین در مسابقات دانش آموزشی که ویژه مدارس جزیره کیش بود نیز داوران ۹۷۵ اثر نقاشی، ۲۹ اثر نقاشی دیواری و ۲۹۶ اثر دلنوشته را مورد ارزیابی قرار دادند.
دومین روز از آیین اختتامیه این کنگره ملی صبح روز یکشنبه با حضور سرداران جنگ تحمیلی، خانواده‌های شهدا و رزمندگان غواص دفاع مقدس و مسوولان کشوری، لشکری در مرکز بین المللی همایش های جزیره کیش برگزار می شود و در آن علاوه بر برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات سراسری، رتبه های اول مسابقات ورزشی ملی غواصی آزاد و اسکوبای ایران نیز تجلیل شدند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.