روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 4850
  پرینتخانه » اجتماعی, ایران تاریخ انتشار : 05 مرداد 1399 - 14:18 | | ارسال توسط :
کووید-۱۹

یکی دیگر از نشانه‌های کووید-۱۹

پزشکان با هشدار نسبت به علامت جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اظهار داشتند: از دست دادن قدرت شنوایی هم می‌تواند نشانه ابتلا به این بیماری باشد.

پزشکان با هشدار نسبت به علامت جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اظهار داشتند: از دست دادن قدرت شنوایی هم می‌تواند نشانه ابتلا به این بیماری باشد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، بیماری کووید-۱۹ با علائم مختلفی همراه است که تب، تنگی نفس، سرفه خشک و از دست دادن حس بویایی از جمله آنهاست. اکنون نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد که این بیماری می‌تواند با علامت دیگری نیز همراه باشد و آن از دست دادن قدرت شنوایی است.

متخصصان دانشکده پزشکی جانز هاپکینز در بررسی‌های خود دریافتند کروناویروس نه تنها می‌تواند گلو و بینی را درگیر کند بلکه ممکن است به گوش و استخوان ماستوئید نیز آسیب بزند.

در این بررسی متخصصان به مطالعه روی سه بیمار حدودا ۶۰ و ۸۰ ساله که به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده بودند پرداختند.

بررسی آنان نشان داد ویروس در قسمت میانی گوش راست و چپ و استخوان ماستوئید بیماران نفوذ کرده است.

به گفته متخصصان این مطالعه تائید کننده وجود کروناویروس در گوش میانی و استخوان ماستوئید این بیماران است.

درحالیکه این مطالعه تنها روی سه بیمار انجام گرفته و بسیار محدود بوده اما نشان می‎دهد که مشکلات مربوط به گوش از جمله از دست دادن قدرت شنوایی می‌تواند نشانه این بیماری باشد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.