روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 29663
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, محیط زیست تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1401 - 13:50 | | ارسال توسط :

یک قطعه لاک‌ پشت سبز در سواحل کیش رها سازی شد

یک قطعه لاک‌ پشت سبز پس از تیمار یک ماهه در سواحل کیش رها سازی شد.
یک قطعه لاک‌ پشت سبز در سواحل کیش رها سازی شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا کارشناس محیط دریایی محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش روز یکشنبه در آیین رهاسازی این لاک‌پشت اظهار داشت: ۱۲ فروردین امسال طی تماس تلفنی پرسنل غواصی و تفریحات دریایی همکاران با یک قطعه لاک پشت سبز آسیب دیده از ناحیه لاک پشتی مواجه شدند.
حامد محمدی افزود: احتمال می رود لاک پشت به دلیل برخورد با پره شناورها زخمی شده که محیط‌بانان پس از تحویل با دامپزشکان معتمد اقدام به ترمیم آسیب دیدگی آن کردند.
وی اضافه کرد: پس از تمیم لاک‌ پشت جهت سپری کردن دوره نقاهت به پارک دلفیناریوم منتقل و آن روز پس از یک ماه و ۱۰ روز در سواحل کیش رها سازی شد.
کارشناس محیط دریایی محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته حدود ۴۰ قطعه انواع لاکپشت دریایی در این جزیره تیمار شده است یادآور شد: لاک‌ پشت سبز از گونه های در خطر انقراض بوده که به صورت مهاجر در تمام فصول سال در جزیره کیش دیده می شود.
وی افزود: هم اکنون پنج گونه لاک پشت شامل چرمی، سرخ، زیتونی، سبز و پوزه عقابی در آب های نیلگون خلیج فارس زیست می کند که تنها گونه پوزه عقابی از لاک‌ پشت های بومی این جزیره محسوب می شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.