روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 16795
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1400 - 14:17 | | ارسال توسط :

یک مدیر ورزشی : سهم کیش از خدمات غواصی کشور ۹۰ درصد است

مدیرعامل ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: این جزیره سهم ۹۰ درصدی در خدمات آموزشی و تفریحی رشته غواصی را در کشور داراست .
یک مدیر ورزشی : سهم کیش از خدمات غواصی کشور ۹۰ درصد است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،عزیزالله فرضی پور اظهار داشت: جزیره کیش محل نمونه برگزاری دوره‌های آموزشی و تفریحی غواصی در کشور است که این زمینه هم اکنون ۲۳ کلوپ ورزشی و هشت کلوپ حرفه‌ای غیر ورزشی مشغول ارایه خدمات غواصی به مسافران، دستگاه ها و شرکت های متخلف و هنرجویان رشته غواصی هستند.

وی اضافه کرد: سالانه به صورت میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از تفریحات و رشته های ورزشی آبی این جزیره بهره‌مند می شوند که رشته غواصی با حدود ۷۰۰ هزار نفر در ردیف اول این خدمات قرار دارد.

مدیرعامل ورزش و تفریحات سالم کیش یادآور شد: در زمان حاضر در این جزیره ۴۰۰ غواص حرفه ای چند ستاره مشغول هستند که ۱۰۰ نفر آنان در ۲۳ شناور استاندارد غواصی به صورت مستقیم به مسافران و گردشگران ارایه خدمت می کنند.

فرضی پور اظهار داشت: کیش به عنوان خاستگاه رشته غواصی در کشور از سال ۱۳۶۷ شاهد احداث نخستین مدرسه غواصی بود که تا کنون در حال ارایه خدمات به جامعه هدف خود است.

وی افزود: این زیرساخت ها که در ۳۳ سال گذشته در این جزیره ایجاد شده است زمینه‌ساز برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف ورزش های دریایی شده و موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش درصدد است در رشته‌های نوپا و پرطرفدار به یک مرکز ملی و منطقه‌ای تبدیل شود.

فرضی پور گفت: در این راستا تابستان امسال میزبان غواصان ارتش های جهان خواهیم بود که در حال بررسی مشکلات سایت های غواصی و هماهنگی جهت برگزاری این رویداد ورزشی هستیم.

هم اکنون ۳۸ رشته ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.