روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 5819
  پرینتخانه » ایران, سیاسی تاریخ انتشار : 25 مرداد 1399 - 10:57 | | ارسال توسط :
معاون امنیتی - انتظامی وزارت کشور خبر داد:

۱۳۳ قلم کالا در بازارچه‌های مرزی معاف می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه طرح بازارچه‌های مرزی پس از تصویب به مانع تحریم و ممنوعیت اقلام وارداتی برخورد کرد، گفت: بار دیگر ۱۳۳ قلم کالا برای معافیت مشخص و به دولت ارسال شد که این موضوع اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است.
۱۳۳ قلم کالا در بازارچه‌های مرزی معاف می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه طرح بازارچه‌های مرزی پس از تصویب به مانع تحریم و ممنوعیت اقلام وارداتی برخورد کرد، گفت: بار دیگر ۱۳۳ قلم کالا برای معافیت مشخص و به دولت ارسال شد که این موضوع اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، «حسین ذوالفقاری» درباره طرح بازارچه‌های مرزی و معافیت مرزنشینان، گفت: در طرح بازارچه‌های مرزی، راه اندازی ۱۵ بازارچه در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط و مسائل معیشتی در دولت تصویب شد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، مراحل و طول مدت تصویب این طرح را ۲ سال و نیم عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس طرح بازارچه‌های مرزی، معافیت‌هایی برای مردم این مناطق در نظر گرفته شد و هر خانوار چهار نفره می‌توانست حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه از پرداخت هزینه ورود کالا معاف شود. اما این طرح پس از تصویب به مانع تحریم و ممنوعیت اقلام وارداتی برخورد کرد و متاسفانه همه موارد معافیت‌هایی که به این مرزنشینان تعلق می‌گرفت در دل همین کالاهایی بود که واردات آنها ممنوع شده بود.

ذوالفقاری ادامه داد: بار دیگر ۱۳۳ قلم کالا برای معافیت مشخص و به دولت ارسال شد که این موضوع اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است و در صورت موافقت دولت با آیین‌نامه فعالیت مرزنشینان، آنها می‌توانند از معافیت‌های قانونی که برای آنان در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، اجرای این طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر دانست و درباره نحوه فعالیت کولبرها هم گفت: کولبری در همین بازارچه‌ها تعریف و گنجانده شده است تا فرد در کوه و کمر کولبری نکند و با این کار حرمت مرزنشینان حفظ شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مرزنشینان با ثبت اطلاعات خود در سامانه می‌توانند فعالیت مرزی خود را انجام دهند و دیگر شاهد کولبری و اتفاقات ناگوار این حوزه نباشیم.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.