روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 23249
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 11 آبان 1400 - 17:42 | | ارسال توسط :
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش:

۲۲ درصد طرح معبرسازی سفین کیش اجرا شد

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: ۲۲ درصد طرح ساماندهی معابر محلات سفین قدیم و جدید این جزیره اجرا شد و مراحل بعدی طرح با توجه به بهبود وضعیت جوی با قوت کامل ادامه دارد.
۲۲ درصد طرح معبرسازی سفین کیش اجرا شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،عبدالنبی شرفی اظهار داشت:  طرح بهسازی معابر سفین قدیم و جدید به عنوان تنها نقطه بومی نشینی این جزیره از مهر سال جاری به متراژ ۴۱ هزار متر مربع در دستور کار قرار گرفته و این طرح هم اکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی متراژ اجرا شده در این طرح را ۹ هزار متر مربع شامل پنج هزار متر مربع در سفین قدیم و چهار هزار متر مربع در سفین جدید اعلام و اضافه کرد: در این طرح ۲۰ هزار متر مربع از معابر سفین قدیم و ۲۱ هزار متر مربع معبر در سفین جدید ساماندهی می شود.
شرفی افزود: برای اجرای مرحله اول این طرح ۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و با توجه به روند کار انتظار می رود کل طرح تا پایان امسال به اتمام برسد.
شرفی یادآور شد: اصلاح، بهسازی و اجرای کفپوش بتنی معابر کم عرض سفین قدیم و رفع آبگرفتگی های حاصل از بارندگی و اصلاح ورودی های منازل، تخریب و جمع‌آوری آسفالت ، بتن و کفپوش های فرسوده معابر، اصلاح کدهای ارتفاعی دریچه های فاضلاب و جدول گذاری حاشیه دیوارهای منازل، شیب بندی و لایه ریزی و کمپکت بستر معابر، اجرای کفپوش بتنی معابر ، اصلاح رمپ های ورودی منازل از جمله اهداف این طرح در هر ۲ محله است.
مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات افزود: یکی از دغدغه‌های اهالی سفین قدیم و جدید آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی است که در این راستا نیز از ابتدای امسال لکه گیری، اصلاح معبر و جمع‌آوری آسفالت و کف سازی این مناطق شامل در دستور کار قرار گرفته که تا کنون حدود ۲هزار مترمربع در سفین جدید و ۲ هزار و ۵۰۰متر در سفین قدیم انجام شده است.
وی گفت: معبر سازی تنها اقدام این شرکت در راستای تحقق مطالبات بومیان در حوزه مدیریت شهری نیست و این شرکت برای ساماندهی جداره های برخی محلات مسابقه طراحی شهری و جداره سازی مسیر بومی- فرهنگی با هدف توسعه متوازن شهری و استفاده از ایده های برتر طراحی را ترتیب داده است.
شرفی اضافه کرد: این مسابقه بر اساس شرایط و مقررات جامع مسابقات وزارت راه و شهر سازی و  با هدف استفاده از ایده های برتر و نوآوری دانش آموختگان رشته های معماری و شهرسازی و طراحی منظر و لند اسکیپ در طراحی شهری و جداره سازی مسیر بومی – فرهنگی میدان سعدی تا مسجد خاتم برگزار می شود.
محلات سفین کیش در  شمال غربی جزیره واقع شده که سفین قدیم از قدمت حدود ۴۰۰ سال و سفین جدید قدمتی ۵۰ ساله دارد که ۹۰ درصد بومیان جزیره در این محلات سکونت دارند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.