روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 9873
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 24 آبان 1399 - 22:59 | | ارسال توسط :
مدیر کل شیلات هرمزگان :

۲۵درصد از صید کشور متعلق به هرمزگان است

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: این استان ۲۵درصد ازصید دریایی کشور را به خود اختصاص داده و مقام نخست در زمینه تولیدات شیلاتی دراختیار دارد.
۲۵درصد از صید کشور متعلق به هرمزگان است

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: این استان ۲۵درصد ازصید دریایی کشور را به خود اختصاص داده و مقام نخست در زمینه تولیدات شیلاتی دراختیار دارد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا ، عبدالرسول دریایی روز شنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

وی، ادامه داد: کسب مقام نخست تولیدات شیلاتی کشور توسط هرمزگان نشان از ظرفیت های بی بدلیل شیلاتی در این استان دارد که خوشبختانه همواره فعالیت های علمی و پژوهشی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان یاری رسان شیلات هرمزگان در این مسیر بوده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارداشت: ایجاد توسعه پایدار نیازمند برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های علمی است که بدون شک پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان می تواند نقش مهمی داشته باشد و افق روشن توسعه و پیشرفت بدون شک با پژوهش ، فعالیت علمی و و در کنار آن پیگیری و حمایت میسر خواهد شد و بی شک این مهم  نقشی اثرگذاری بر تحول و شکوفایی بیش از پیش فعالیت های شیلاتی دارد .

ظرفیت تولید ۱۱۳هزار تن انواع ماهیان دریایی در قفس،۵۰ هزار هکتار زمین‌های مناسب برای تولید میگوی پرورشی با امکان تولید۲۰۰ هزارتن در سال، وجود زمین‌های جدید پرورش ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی استان، پرورش ماهیان گرمابی و تیلاپیا، امکان تولید و پرورش خیار دریایی، گیاهان دریایی و صدف‌های مرواریدساز، آرتمیا، لابستر از جمله ظرفیت‌های آبزی‌پروری هرمزگان است که می توان از این ظرفیت ها جهت ارزآوری هر چه بیشتر و جایگزینی با نفت استفاده کرد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.