روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 16694
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, محیط زیست تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1400 - 14:33 | | ارسال توسط :

۳۰درصد تنوع گونه‌ پرندگان کشور در کیش جای گرفته است

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این جزیره با وسعت ۹۱ کیلومتر مربع ۳۰ درصد گونه‌های پرندگان کشور را در خود جای داده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مریم محمدی اظهار داشت: پرنده‌نگرهای علاقه مند، کارشناسان محیط زیست و علاقه مندان به محیط زیست در این جزیره تا کنون ۱۹۳ گونه پرنده مختلف را شناسایی کرده اند.

وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته نیز تصاویر ۱۳۷ گونه پرنده در حال انقراض، کم یاب، مهاجر و بومی این جزیره با کمک گونه شناسان به شیوه عکاسی گردآوری شده است.

ریس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: بسیاری از پرندگان از جمله گلاریول بال سیاه، پره رخ زرد، کوکوی ابلق بعد از سال ها در جزیره کیش مشاهده شده است.

وی گفت: حواصیل سبز و پرندگان شکاری از قبیل سارگپه جنگلی تاجدار، عقاب ماهیگیر، لیل شاهین و دلیجه کوچک در سطح منطقه و حتی در جهان کمیاب است که در زمستان این جزیره را برای گذران زندگی انتخاب می کند.

سواحل ماسه ای و صخره ای جنوب جزیره، منطقه ساحلی و جرز و مدی غرب و شمالغرب جزیره، آب گیری های شمال جزیره، مانداب های جزیره، جنگل های باز با درختان پراکنده، درختان دست کاشت غرب و جنوب شرق جزیره، مناطق بوته ای و سنگ لاخی، نقاط شهری و مسکونی از جمله زیستگاه های پرندگان در جزیره کیش است.

کیش از جمله جزایر ایران بوده که به دنبال چین خوردگی های رشته کوه زاگرس به صورت طاقدیسی و نمکی رخنمون کرده است و ارتفاع بلندترین نقطه این جزیره حدود ۳۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.