روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33908
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 01 شهریور 1401 - 13:57 | | ارسال توسط :

۴۰ میلیارد ریال حقوق کارگران از کارفرمایان در کیش استیفا شد

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال ۴۰ میلیارد ریال حقوق تضییع شده کارگران در جریان رسیدگی به پرونده های دعاوی کار در هیات رسیدگی این مدیریت استیفا شده است.
۴۰ میلیارد ریال حقوق کارگران از کارفرمایان در کیش استیفا شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدعلی جلایر روز سه شنبه اظهار داشت: این میزان حقوق در سال جاری در نتیجه حل و فصل ۲۴۴ پرونده تشکیل شده استیفا شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری سر جریان اختلافات کارگری و کارفرمایی ۳۰۵ پرونده در این جزیره تشکیل شده که با تلاش هیات حل اختلاف ۲۰ درصد آنها شامل ۵۸ پرونده به سازش ختم شده است.
جلایر افزود: ۱۸۶ پرونده با رسیدگی حقوقی حل و فصل شده که امسال در جمع ۸۸ درصد پرونده های تشکیل شده به صورت سازشی و دعاوی حقوقی به نتیجه رسیده است.
جلایر یادآور شد: علی رغم مشکلات اقتصادی جامعه با همکاری جوامع صنفی مختلف جزیره تشکیل پرونده شکایت های کارگری از کارفرمایان در سال جاری روند کاهشی به خود گرفته است.
وی همچنین افزایش بازرسی از کارگاه ها را از دیگر عوامل کاهش شکایت های کارگری اعلام کرد و افزود: بازرسی و نظارت از کارگاه ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: افزایش بازرسی از کارگاه ها منجر به رعایت حقوق کارگران از سوی کارفرمایان و همچنین تقویت ارتباط این اداره با بدنه کارگری و کارفرمایی می شود.
نرخ بیکاری کیش  کمتر از میانگین کشوری و زیر چهار درصد قرار دارد و این که جزیره به دلیل اجرای طرح های مختلف از پتانسیل ها و ظرفیت های قابل توجهی برای جذب نیروی کار از نقاط مختلف کشور دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.